پنجشنبه 3 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

برنامه‌ريزي براي اعزام نوه‌هاي انسان كنوني به فضا! ایسنا

يك سازمان دولتي آمريكايي در حال برنامه‌ريزي براي سفري است كه با انسان كنوني آغاز شده و به دست نوه‌هاي آنها پايان خواهد گرفت!

به گزارش سرويس علمي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سازمان پروژه‌هاي تحقيقات پيشرفته دفاعي امريكا (دارپا) به دنبال راهي براي اعزام انسان به نزديكترين سياره قابل سكونت است؛ اما اين پروژه به مدت زماني بسيار طولاني براي ثمردهي نياز داشته كه برخي آن را 100 سال تخمين زده‌اند. در اين حالت، احتمالا نسل‌هاي بعدي خانواده‌ها تا زمان تكميل اين پروژه بايد بر روي آن كار كنند.

«دارپا» قرار است درباره قوانين حاكم بر حيات فضايي از نوع قوانين و مقررات لازم اجرايي تا انتخاب اعزام انسان‌ها به شكل خواب عميق يا جنين منجمد شده تصميم‌گيري كند.

در ماه سپتامبر قرار است جلسه‌اي در فلوريدا تشكيل شده و در آن برنامه‌هاي اوليه براي كاوش و مهاجرت به جهان ماوراي منظومه شمسي ترسيم شوند.

سازمان دارپا كه در سال 1958 در زمان جنگ سرد با ماموريتي براي كاهش سردمداري اتحاد جماهير شوروي در رقابت‌هاي فضايي تشكيل شده همچنين به توليد فناوري‌هاي جديد براي ارتش نيز مي‌پردازد.

اين سازمان همچنين برنامه ساخت هواپيماهاي فوق سريع جديد به قصد جايگزيني براي كنكورد را در برنامه‌هاي خود دارد.

رجينا دوگان، رييس 48 ساله اين سازمان، قرار است ميزباني اين جلسه سه روزه را در اورلاندو بر عهده داشته و به هر سازمان يك جايزه اوليه 300 هزار دلاري به همراه بهترين شرايط لازم براي هر عمليات اعطا كند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




نزديكترين ستاره همسايه زمين، آلفا قنطورس در فاصله 4.35 سال نوري بوده و سريعترين فضاپيماي انساني كنوني نيز «وويجر يك» با سرعت 61 هزار كيلومتر بر ساعت است، زمان مناسب براي دستيابي به اين ستاره حدود 70 هزار سال برآورد شده است؛ از اين رو دانشمندان با مشكلات زيادي در مسير تصور برنامه‌اي براي انتقال موفق انسان به سيارات وراي منظومه شمسي مواجه هستند.

تاثيرات اجتماعي و مسائل اخلاقي اين سفر همچنين بايد در نظر گرفته شده و دانشمندان بايد در مورد فردي كه قرار است به فضا منتقل شود بسيار دقيق باشند.

تصور مي‌شود اين دانشمندان قصد ارسال تعداد گوناگوني از افراد به فضا را داشته باشند، چرا كه برنامه نهايي آنها ساخت يك دهكده فضايي است.

همچنين ملاحظات در مورد اينكه آيا بايد قوانين زمين در فضا اعمال شده يا به كاوشگران اجازه داد كه قوانين خاص خود را اعمال كنند از ديگر مسائل تحت بررسي است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016