پنجشنبه 10 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ابداع یک بینی الکترونیکی که نارسایی قلب را بو می کشد، مهر

گروهی از دانشمندان آلمانی با هدف تشخیص سریع بیماریهای قلبی عروقی نوعی بینی الکترونیکی را ابداع کرده اند که نارسایی قلب را بو می کشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، این بینی الکترونیکی که قادر است نارسایی قلب را بو بکشد و آن را به روشی سریع و بدون درد تشخیص دهد را گروهی از محققان آلمانی بیمارستان دانشگاهی "ینا" ابداع و در کنگره کاردیولوژی اروپا در پاریس ارائه کرده اند.

این دستگاه نوآورانه بر روی یک نوار کوچک نصب شده و این نوار به روی بازوی بیمار گذاشته می شود. از روی این نوار، حسگرهای این بینی الکترونیکی از طریق پوست، مولکولهای بودار ویژه ای را شناسایی می کنند که در صورت بروز نارسایی قلب از سطح پوست ساطع می شوند.

در جوامع پیر، نارسایی قلبی به یک مسئله مهم تبدیل شده است. به طوریکه در کشورهای توسعه یافته، در حدود 2 درصد از جمعیت بزرگسال از بیماری "قلب خسته" رنج می برند و این درصد در بین افراد بالای 65 سال به 6 تا 10 درصد می رسد.

این شرایط مزمن و به طور بالقوه مرگبار هزینه های اجتماعی- بهداشتی بسیاری به این کشورها وارد می کند. تشخیص زودهنگام این بیماری به معنی شروع درمان در فاز اولیه است که برای سلامت، کیفیت زندگی بیماران و استفاده بهینه از خدمات بهداشتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

در این راستا، این تیم تحقیقاتی سطح نارسایی قلبی 250 بیمار را ارزیابی کردند که از این تعداد 126 بیمار در مطالعه بالینی که برای بررسی میزان کارایی این بینی الکترونیکی طراحی شده بود، شرکت کردند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




این دستگاه بر روی دو گروه بیمار آزمایش شد. در گروه اول، نارسایی کنترل شده بود در گروه دوم بیماری در شرایط خارج از کنترل قرار داشت.

همچنین یک گروه سوم از افراد سالم نیز به عنوان گروه کنترل در این آزمایش شرکت کردند.

براساس گزارش آسکا، نتایج این تحقیقات نشان داد که حساسیت این بینی الکترونیکی 89 درصد و سطح توانایی آن در تمایز افراد با نارسایی خارج از کنترل با افراد با شرایط کنترل شده برابر با 88 درصد بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016