پنجشنبه 17 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيماري لك و پيس با استفاده از سلول هاي بنيادي درمان پذير است، ایرنا

مدير مركز سلول درماني پژوهشگاه رويان گفت: افرادي كه بيماري لك و پيس در آنها كمتر از يك سال بروز كرده و پيشرفتي نداشته است با استفاده از سلول هاي بنيادي 60 تا 70 درصد درمان مي شوند.

دكتر ناصر اقدمي روز چهارشنبه در حاشيه دوازدهمين كنگره بين المللي پزشكي توليد مثل وهفتمين كنگره بين المللي سلول هاي بنيادي در جمع خبرنگاران افزود: با افتتاح مركز پيش بيمارستاني در پژوهشگاه رويان در سه ماه گذشته به بيماري هاي پوستي، استخوان، غضروف، چشم و قلب خدمات رساني مي شود.

وي در رابطه با استفاده از سلول هاي بنيادي براي افراد مبتلا به سكته قلبي گفت: استفاده از اين سلول ها براي بيماراني صورت مي گيرد كه يك تا 18 ماه بيشتر از زمان سكته آنها نگذشته و دچار آسيب قلبي عمده باشند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اين متخصص اظهار داشت: بيماران داراي چنين شرايطي با استفاده از روش هاي بيوپسي از مغز استخوان سلول هاي بنيادي آنها دريافت شده و اين سلولها از طريق آنژيو به عروق قلبي بيمار تزريق مي شود.

وي خاطر نشان كرد: تحقيقات انجام شده در زمينه استفاده از سلول هاي بنيادي در افراد مبتلا به سكته نشان داده است كه نارسايي قلبي در افرادي كه سلول بنيادي دريافت كرده اند كمتر اتفاق مي افتد و كيفيت زندگي اين افراد افزايش مي يابد.

وي از ديگر تحقيقاتي كه اخيرا درپژوهشگاه رويان در حال انجام است به تحقيقات مرتبط با بيماري هاي ارتوپدي، كبدي و گوارشي اشاره كرد و گفت مطالعه ام اس و فلج مغزي نيز از ديگر تحقيقاتي است كه در اين پژوهشگاه در دست اقدام است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016