شنبه 26 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ناسا: سقوط زودهنگام ماهواره شش تني بر زمين در هفته آينده، ایسنا

كارشناسان مداري گزارش كرده‌اند كه ماهواره تحقيقاتي جو بالاي ناسا قرار است زودتر از تاريخ پيش‌بيني شده و تا يك هفته آينده بر زمين سقوط كند.

به گزارش سرويس فناوري خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، ناسا پيش از اين تاريخ سقوط اين جسم شش و نيم تني معيوب را در اواخر سپتامبر و اوايل اكتبر پيش‌بيني كرده بود، اما اكنون اين زمان به 23 تا 25 سپتامبر كاهش يافته است.

نيكلاس جانسون، رئيس اداره برنامه زباله‌هاي مداري ناسا در مركز فضايي جاننسون تگزاس اظهار كرد: اكنون تصوير واضحتر شده، فعاليت خورشيدي نسبت به اوايل هفته افزايش يافته و اين امر به سرعت گرفتن پيش‌بيني منجر مي‌شود.

بالا رفتن فعاليت خورشيدي به گرمتر شدن و گسترش جو بالايي منجر شده كه به كشش بيشتر براي ماهواره‌هاي حاضر در مدارهاي در حال انقضا منجر مي‌شود.

به گفته كارشناسان، مدار اين ماهواره اتوبوسي شكل تا به امروز 230 در 255 كيلومتر بوده در حالي كه مدار قبلي آن در هفته پيش 250 در 280 كيلومتر بود. البته به گفته كارشناسان اين موقعيت تا روز جمعه دوباره به روزرساني خواهد شد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اين ماهواره تحقيقاتي كه از سال 1991 تا 2005 به نظارت بر تغييرات جوي پرداخته و سپس با پايان يافتن ماموريت آن به مدار دفع منتقل شده، ممكن است هر جا در عرض جغرافيايي بين شمال كانادا و جنوب آمريكاي جنوبي فرو بيافتد.

بنابه محاسبات دانشمندان ناسا، اين ماهواره در زمان نزديكي با زمين به 26 تكه تقسيم شده و بزرگترين قطعه آن انتظار مي‌رود حدود 150 كيلوگرم وزن داشته باشد.

به گفته كارشناسان احتمال برخورد هر كدام از اين قطعه‌ها با انسانها يك در 3200 خواهد بود.

مكان دقيق سقوط اين جسم غول‌پيكر هنوز مشخص نيست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016