پنجشنبه 14 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

راه حل هند براي دسترسي اكثريت دانشجويان فقير به جهان اطلاعات، ایرنا

از ارزان ترين'لوح رايانه' يا 'تپلت'جهان روز چهارشنبه در هند رونمايي شد كه راه حل مبتكرانه دانشمندان هند براي دسترسي اكثريت دانش آموزان و دانشجويان فقير آن كشور به فناوريهاي اطلاعات محسوب مي شود.

بگزارش شبكه خبري الجزيره انگليسي،بهاي اين 'لوح رايانه'(تپلت) فقط 45 دلار است كه عملا ارزان ترين رايانه جهان محسوب مي شود.

اين 'لوح رايانه' كه چهار سال است براي ابداع و توسعه آن كار شده است پاسخي است بومي به مشكل دسترسي اكثريت دانش آموزان و دانشجويان فقير هندي به فناوريهاي نوين اطلاعاتي و جهان اطلاعات آن هم دركشوري كه از نظر توليد و توسعه نرم افزارهاي رايانه اي از كشورهاي پيشروي جهان محسوب مي شود اما، فقر گسترده اكثريت مردم آن مانع دسترسي و بهره برداري نوجوانان و جوانان هنداز فناوريهاي نوين اطلاعاتي است.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اين لوح رايانه قادر است با رايج ترين نرم افزارها و سيستم عاملهاي رايانه هاي جهان كار كند و امكان دسترسي كامل كاربران خود را به اينترنت فراهم مي كند.

با اين حال ظرفيت حافظه و برخي كاربريهاي عمومي اين 'لوح رايانه'در مقايسه با ساير لوح رايانه هاي جهان محدود است كه متخصصان هندي وعده رفع اين نقايص را داده اند.

فعلا اين لوح رايانه فقط براي آزمايش و رفع نقايص احتمالي در اختيار مراكز عمده دانشگاهي هند قرار دارد اما قرار است در صورت موفقيت به شكل تجاري به بازارهاي جهان عرضه شود.

بهاي ارزان،امكان حمل و نقل آسان و كاربري ساده از مهم ترين امتيازات ارزان ترين لوح رايانه جهان با نام هندي' اسكاش ' به معناي' آسمان' به شمار مي آيد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016