پنجشنبه 21 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
1 اردیبهشت» میزان احتمال وقوع سونامی در کشور - جزئیات سونامی سال 1345 در ایران
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

براي فرار از سونامي،‌ «كشتي نوح» را به خانه بياوريد!ایسنا

يك مبتكر ژاپني در تلاش براي جلوگيري از تلفات جاني بلاياي طبيعي آينده كشورش، دست به ساخت يك زيردريايي زده كه بر روي آب حركت مي‌كند.

به گزارش سرويس فناوري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به گفته شوجي تاناكا، مبتكر اين كشتي زردرنگ كه نام «كشتي نوح» بر روي آن گذاشته شده، مي‌توان از اين زيردريايي در زلزله‌هاي محتمل و سونامي‌هاي بعدي مانند يك انتخاب بين مرگ و زندگي استفاده كرد.

پس از فاجعه مرگبار 11 مارس كه سواحل شمال شرق ژاپن را از بين برد و 20 هزار كشته و ناپديد برجاي گذاشت، تاناكا كه رييس شركت سازنده تجهيزات «كوزمو پاور(Cosmo Power)» نيز هست،‌ تصميم به ساخت يك دستگاه شناور شخصي گرفت كه مي‌تواند در برابر زلزله و سونامي احتمالي آن دوام بياورد.

به گفته تاناكا، قطر زيردريايي نوح در حدود 1.2 دومتر بوده و از يك دريچه، يك پنجره شيشه‌اي و دو سوراخ براي زهکشي و تهويه برخوردار است. اين خودرو از پلاستيك تقويت شده با الياف به وجود آمده كه از فولاد سبكتر و پرقدرت‌تر است.

اين زيردريايي آب را در خارج خود نگه داشته و ساكنانش را بطور حفاظت شده در برابر ضايعات شناور در آب حمل مي‌كند. رنگ زرد اين خودرو نيز براي جلب توجه نيروهاي امدادي طراحي شده است.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




كشتي «نوح» به قدري كوچك است كه مي‌توان آن را در يك خانه ژاپني جاي داد. كودكان مي‌توانند از آن به عنوان خانه بازي استفاده كرده و همچنين افرادي كه در ترس از بلاياي بعدي به سر مي‌برند، آن را مانند آرام‌بخشي در خانه خود نگه دارند.

اين شركت اكنون 700 درخواست براي زيردريايي‌هاي چهار نفره از سوي خانواده‌ها، شركتهاي نزديك به آب و ماهي‌گيران دريافت كرده است. هزينه يك نمونه استاندارد اين دستگاه 3800 دلار و نمونه داراي بالشهاي داخلي براي جذب شوك، 4500 دلار است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016