شنبه 7 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پرتاب ماهواره ناسا با هدف رصد اقليم زمين، مهر

آژانس فضايی آمريکا سرانجام ماهواره NPP را پرتاب کرد؛ ماهواره ای که به درک بهتر اسرار و ديناميکهايی که آب و هوا و اقليم زمين را تنظيم می کنند کمک خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مامويت (NPOESS Preparatory Project (NPP يکی از ماموريتهای ناسا است که به دانشمندان دنيا اطلاعات بسيار مهمی درباره وضعيت آب و هوايی زمين ارائه می کند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اين ماهواره عصر جمعه همراه با موشک دلتا ۳ از پايگاه "وندنبرگ" در کاليفرنيا پرتاب شد. NPP اولين ماموريت ناسا با اين هدف نيست به طوريکه در حال حاضر ماهواره هايی که سيستم رصدگر زمين پروژه EOS (سيستم رصد زمين) را تشکيل می دهند امکان مطالعه دقيق درباره اقيانوسها، پوشش گياهی، يخها، ابرها، خاک و اتمسفر زمين را فراهم می کنند.

در آينده قرار است شبکه جديدی با عنوان JPSS (سيستم ماهواره ای اتصال قطبی) به شبکه ماهواره ای EOS ملحق شود.

براساس گزارش فاکس نيوز، اين شبکه جديد آگاهی دانشمندان را درباره سياره زمين تا حد قابل توجهی افزايش خواهد داد اما تا آن زمان، ماهواره NPP به عنوان يک پل رابط ميان EOS فعلی و JPSS آينده فعاليت خواهد کرد.


ماهواره ای که روز گذشته پرتاب شد به خاطر برخورداری از فناوريها و حسگرهای کليدی آماده است تا نسل جديدی از ماهواره هايی را بسازد که ناسا برای سازمان ملی اقيانوس شناسی و اتمسفرشناسی (NOAA) درحال توسعه آنها است.

NPP اولين ماهواره ای است که می تواند در سطح جهانی، اطلاعات مربوط به آب و هوا را در کوتاه مدت و بلند جمع آوری و رصد کند.

از ديگر اهداف اين ماموريت می توان به کنترل وضعيت سلامت لايه ازون (با اندازه گيری روزانه)، رصد بلايای طبيعی (آتش سوزيها، فورانهای آتشفشانی، توفانها، خشکسالی، سيل و بارشهای طولانی برف)، پيش بينی وضعيت هوا، رصد يخها و رصد آلودگيهای جوی (حضور ذرات گرد و غبار، دی اکسيد گوگرد و نيتروژن) اشاره کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016