شنبه 21 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعلام نتايجی بهت‌آور درباره اينترنت، جوانانی که بدون اينترنت می‌ميرند! مهر

يافته های جديدترين مطالعه ای که در زمينه اهميت اينترنت در زندگی انسانها انجام گرفته، نشان می دهد از هر سه دانشجو و استاد دانشگاه جوان، يک نفر اينترنت را به اندازه منابع مهمی از قبيل هوا، آب، غذا و سرپناه مهم و حياتی دانسته و نمی تواند بدون آن زندگی کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، اين نتايج در گزارش جهان مرتبط تکنولوژی "سيسکو" ۲۰۱۱ ارائه شده، گزارشی که پس از مطالعه بر روی دو هزار و ۸۰۰ دانشجو و استاد دانشگاه جوان در بازه سنی ۲۰ تا ۲۹ سالگی در ۱۴ کشور مختلف منتشر شده است.

اينترنت مهمتر از آب آشاميدنی

در اين گزارش آمده است که بيش از نيمی افراد مورد مطالعه اعلام کرده اند نمی توانند بدون اينترنت به زندگی خود ادامه دهند و از آن به عنوان بخشی لاينفک از زندگی شان ياد کرده اند که در بعضی موارد اهميت آن از خودرو، ازدواج و رفاقت با دوستان نيز بيشتر بوده است.

چنين نتايج بهت آوری می تواند اين تهديد را پر رنگ کند که در آينده ای نه چندان دور انسانها بسياری از نيازهای اوليه و حياتی خود را در ازای استفاده از اينترنت به فراموشی خواهند سپرد. شايد چنين برداشتی از اين گزارش کمی بزرگنمايی باشد زيرا امروزه زندگی روزمره انسانها و نيازهای روزمره آنها با تکنولوژی و اينترنت گره خورده و در صورت نبود اينترنت ممکن است در بسياری از آنها خلل ايجاد شود.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




با اين همه نتايج مطالعه ای ديگر که توسط موزه علوم لندن بر روی سه هزار بزرگسال انجام گرفت نيز نشان از رتبه بسيار بالای اينترنت در زندگی انسانها دارد. مطالعه بر روی اين سه هزار نفر نيز نشان داد بسياری از آنها نمی توانند به ترتيب بدون: نور خورشيد، اينترنت، آب آشاميدنی، يخچال و فيس بوک به زندگی خود ادامه دهند.

اينترنت، جزء لاينفک زندگی

بر اساس گزارش سيسکو، در حال حاضر بسياری از تکنولوژی ها وجود دارند که در صورت نبودنشان زندگی انسانها مختل شده و حتی به خطر خواهند افتاد با اين همه در مطالعه سيسکو ۶۶ درصد از دانشجويان و ۵۸ درصد از اساتيد، اينترنت را مهمترين تکنولوژی در زندگيشان عنوان کردند و بيش از ۵۵ درصد از دانشجويان و ۶۲ درصد از کارمندان دانشگاه ها اعلام کردند که بدون اينترنت که يکی از اجزای لاينفک زندگی آنها به شمار می رود، قادر به ادامه زندگی نخواهند بود.

نگاهی به ديگر صنايع و تکنولوژی ها نيز نشان داد تلفنهای هوشمند از ديدگاه جهانی يکی از شايع ترين و رايج ترين ابزارها به شمار می رود که جايگاه رايانه های خانگی را به خطر انداخته اند، به طوريکه ۱۹ درصد از دانشجويان مورد مطالعه تلفن هوشمند خود را مهمترين ابزاری می دانند که در فعاليتهای روزمره از آن استفاده می کنند در حالی که تنها ۲۰ درصد از دانشجويان در مورد رايانه های خانگی چنين نظری داشتند.

ارتباط نزديک ۲۰ ساله ها با تکنولوژی های قابل حمل

در واقع نتايج اين مطالعه نشان می دهد نسل ۲۰ ساله ها در جهان نسبت به مسن ترها ارتباط نزديکتری با ابزارهای قابل حمل دارند. به گفته محققان برای بيش از يک نفر از هر دانشجو به روز رسانی صفحه شخصی در يک شبکه اجتماعی از اهميت بالاتری از ازدواج، گوش دادن به موسيقی يا معاشرت با گروه دوستان برخوردار است.

رکود محبوبيت تلويزيون از ديگر نتايج قابل توجهی است که در اين مطالعه به آن اشاره شده است زيرا کمتر از ۶ درصد از دانشجويان و ۸ درصد از اساتيد از تلويزيون به عنوان يکی از مهمترين تکنولوژی های زندگی خود ياد کرده اند.

بر اساس گزارش ان بی سی، در حدود ۸۵ درصد از دانشجويان در اين مطالعه اعلام کردند آرامش و تمرکز آنها در دوره ای يک ساعته دست کم يکبار به واسطه يک پيامک، تماس تلفنی و يا به روز رسانی در شبکه اجتماعی مختل می شود. در حدود ۱۹ درصد از دانشجويان اين ميزان را ۶ بار در هر ۱۰ دقيقه اعلام کرده اند در حالی که ۱۲ درصد از آنها حساب تعداد دفعات را از دست داده اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016