دوشنبه 14 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

افزودن جوش شيرين به نان، آهن خون را دفع می‌کند، ايران

يک متخصص تغذيه گفت: جوش شيرينی که برای تهيه خمير نان افزوده می‌شود، به علت وجود آنزيم «آمفيکال» منجر به دفع آهن می‌شود.
دکتر محمد عليزاده با بيان اين مطلب افزود: استفاده از مخمر در نان که نوعی موجود زنده است منجر به تجزيه آنزيم «آمفيکال» شده که اين امر مانع جذب آهن به بدن می‌شود. عليزاده گفت: آهن نقش زيادی در ساختن هموگلوبين خون داشته و در صورت عدم دريافت آن صدماتی به بدن وارد و در نتيجه فرد دچار کسالت و بی‌حالی می‌شود.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی خارش پوست، کم حوصلگی و بی‌حالی دائمی و سياهی رفتن چشم را از علائم و نشانه‌های کم‌خونی در افراد عنوان کرد و افزود: اين افراد بازدهی بدنشان کمتر است. اين متخصص تغذيه استفاده بسيار از مواد حاوی آهن در مواد غذايی کودکان را مورد تأکيد قرار داده و افزود: بدن از لحاظ رشد و خونسازی به آهن که يکی از مواد معدنی است نياز دارد. وی همچنين گفت: استفاده زنان باردار ۱۵ تا ۴۰ ساله از مواد حاوی آهن که برای کم خونی مفيد هستند به لحاظ پرورش جنين و اهميت آن در رشد و نمو کودکان ضروری است. عليزاده درخصوص لزوم استفاده همه افراد از آهن تصريح کرد: مصرف آهن برای افرادی که در سنين رشد هستند ضروری است.
وی با بيان اين‌که مصرف بيش از اندازه آهن برای افراد بزرگسال که دو سوم عمر آنها سپری شده بسيار خطرناک است، افزود: آهن يک راديکال آزاد بوده و بدن را در معرض انواع بيماری‌های مزمن و خطرناک قرار داده و در نتيجه سبب وارد شدن صدماتی به بدن می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016