پنجشنبه 17 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

استفاده از قطره مولتی ویتامین در سال دوم زندگی كودكان ضروری است، ایرنا

تهران - انجمن ترویج تغذیه با شیر مادر اعلام كرد،در برنامه غذایی روزانه كودك میوه و سبزی باید گنجانده شود تا كودك قسمتی از ویتامین های مورد نیاز خود را از این طریق نیز دریافت كنند و استفاده از قطره مولتی ویتامین در سال دوم زندگی ضروری است.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، در این اعلامیه آمده است، سال دوم زندگی همزمان با كاهش آهنگ رشد، میزان نیاز به پروتئین و كالری بر اساس كیلوگرم وزن بدن نیز كاهش می یابد ولی باید به میزان دریافتی مواد مغذی دیگر مانند كلسیم، آهن، ویتامین C، ویتامین A، اسید فولیك و ویتامین B6 توجه داشت.

بر اساس این گزارش،كلسیم و آهن برای رشد كودك ضروری است بنابراین در صورتی كه برنامه غذایی كودك حاوی مقدار مناسبی از مواد غذایی مانند لبنیات باشد كلسیم او تامین می شود. گوشت، حبوبات، نان، بعضی از سبزی ها و میوه های تازه و خشك غنی از آهن هستند و می توانند نیاز های تغذیه ای كودك را از نظر آهن تامین كنند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




كودكانی كه در سن یك سالگی از شیر مادر محروم می شوند، تماس كافی با نور خورشید ندارند، غذاهای پروتئینی كم می خورند، كودكان كم اشتها و یا محروم از توجه و عطوفت خانواده كه به مقدار كافی منابع مهم ویتامین را دریافت نمی كنند و كودكانی كه بد غذا هستند یا به لبنیات علاقه نداشته و یا به آن حساسیت دارند بهتر است كه از قطره مولتی ویتامین استفاده كنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016