شنبه 26 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

استفاده از كفش های پاشنه بلند باعث سر درد می شود، ایرنا

یك استادیار دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ایران گفت :زنانی كه كفش های پاشنه بلند می پوشند بیشتر دچار سردرد می شوند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم بهزیستی وتوانبخشی ایران ، 'دكتر نورالدین كریمی'در این مورد یادآور شد : بلندی پاشنه كفش باعث قوس زیاد كمر می شود واین قوس ، گردن رابه جلو می كشد . بدین ترتیب رشته های عصبی یك و دو گردنی تحت فشار قرار می گیرد و در نتیجه این رشته های عصبی باعث فشار بر روی سر می شوند و سبب ایجاد سر درد در فرد خواهند شد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی خاطرنشان كرد : منشا برخی از سر دردها اختلالات گردنی یا گرفتگی های عضلات گردن است و در این موارد درد در امتداد ستون فقرات كم یا زیاد شود در نتیجه فرد دچار سر درد می شود كه تمامی این دردها به راحتی و به صورت علمی با روشهای نوین فیزیوتراپی قابل درمان است .

كریمی اظهار داشت : درد های گردن علل مختلفی دارد كه از جمله آنها می توان به ضعف مهره های گردنی اشاره كرد كه یكی از مهمترین دلایل این امر عادات زندگی فردی است .

وی در مورد برپایی دوازدهمین سمینار فیزیوتراپی تخصصی ستون فقرات گفت:دوازدهمین سمینار فیزیوتراپی تخصصی ستون فقرات با شعار 'شما به اندازه سلامت ستون فقرات خود سالم هستید' توسط دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی وبا همكاری انجمن علمی فیزیوتراپی ایران هفتم و هشتم دی ماه در تهران برپا می شود.

به گفته وی تاكنون 120 مقاله به دبیرخانه ارسال شده است كه در روزهای برپایی این سمینار 50 مقاله به صورت سخنرانی و 70 مقاله به صورت پوسترارایه خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016