چهارشنبه 14 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سلامت دندان ایرانیان با افزایش ۱۵ برابری دندانپزشکان بهتر نشده است، فارس

خبرگزاری فارس: دبیر علمی کنگره بین‌المللی پروتز ایران گفت: با وجود افزایش تعداد دانشکده‌های دندانپزشکی و همچنین تعداد فارغ‌التحصیلان در این رشته گفت: ضریب DMF دندانی کشور مطلوب نشده است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان فارس، محمدحسن شاهرودی امروز در مراسم یازدهمین کنگره انجمن علمی پروستودنتیست‌های ایران در هتل المپیک اظهار داشت: با وجود افزایش 10 برابری دانشکده‌های دندانپزشکی و همچنین افزایش 15 برابری فارغ‌التحصیلان در این رشته ضریب DMF( شاخش پوسیدگی، پرشدگی و افتادگی دندان) که بیانگر سلامتی دهان و دندان است نه تنها بهبود نیافته بلکه به سطح مطلوب هم نرسیده است.

وی افزود: دندانپزشکی کشور طی سال‌های پس از انقلاب فراز و نشیب فراوان داشته اما آنچه که مهم است این است که علی‌رغم افزایش 10 برابری دانشکده‌های دندانپزشکی و 15 برابر رشد فارغ‌التحصیلان در این رشته ضریب DMF بهبود نیافته است.

شاهرودی با اشاره به آگهی‌های تجاری در زمینه ایمپلنت‌ها که نگرانی‌ها را دو چندان کرده است تصریح کرد: ما تاکنون به دنبال دهان‌های عاری از پروتز و پوسیدگی بودیم ولی با این گونه تبلیغات حساسیت مردم و دندانپزشکان نسبت به حفظ دندانهای طبیعی کمتر می‌شود.

وی ادامه داد: رشته تخصصی پروتزهای دندانی یکی از بزرگترین و وسیع‌ترین رشته‌های دندانپزشکی است به گونه‌ای که حدود 200 سرویس درمانی (طبق طبقه‌بندی آکادمی پروستودنتیست‌های ایالت متحده 197 کد)‌ را در اختیار دارد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




شاهرودی بیان داشت: پروتزهای متحرک، پروتزهای ثابت، پروتزهای فک و صورت، پروتزهای متکی بر ایمپلنت، اکلوژن، مواد دندانی و سرویس‌های لابراتواری دندانسازی از زیرمجموعه‌های رشته‌های پروتز دندانی است که در این راستا این رشته با این وسعت نیاز به تحقیقات و آموزش‌های مداوم و نوآوری دارد.

وی خاطرنشان کرد: در یازدهمین کنگره انجمن علمی پروستودنتیست‌های ایران تغییر نگرشی نسبت به کنگره‌های قبلی داشتیم تا فرصت بیشتری برای پرسش و پاسخ دندانپزشکان برای رفع ابهامات مطالب علمی به وجود آید.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016