چهارشنبه 21 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تلويزيون‌هاي فرمان‌پذيري كه با صداي شما كنترل مي‌شوند، ایسنا

صحبت با تلويزيون كه تاكنون نوعي اختلال رواني، نشانه آشفتگي شديد يا تنهايي محسوب مي‌شد، قرار است در سال جديد با ورود فناوري‌هاي تازه توسط بزرگترين توليد كنندگان تلويزيون، به يك رفتار عقلايي تبديل شده، تلويزيون نيز به شما پاسخ دهد!

به گزارش سرويس فناوري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) شرکت ال جي الکترونيکس اخيرا از ورود تلويزيون‌هاي صفحه تخت پيشرفته به همراه يك كنترل خبر داده كه از يك ميكروفون نيز برخوردار است.

با اين فناوري كاربر مي‌تواند با ميكروفون براي ورود فرمان به تلويزيون صحبت كرده، با آن به انجام كارهاي اينترنتي بپردازد.اگرچه هنوز نمي‌توان با فرياد كشيدن بر سر آن به تغيير شبكه يا صداي تلويزيون پرداخت!

شرکت سامسونگ الکترونيکس نيز از نسل جديدي از تلويزيونها خبر داده كه به فرمانهاي صوتي پاسخ مي‌دهند. علاوه بر آن، اين شركت اولين تلويزيون خود با يك دوربين داخلي را به بازار عرضه كرده است. براي مثال هنگامي كه شما در حال تماشاي اين تلويزون موسوم به ES8000 هستيد، آن نيز شما را نگاه كرده و با حركات دست شما به اجراي فرمانها مي‌پردازد.

اين دو رقيب كره‌اي اولين شركتهايي هستند كه نمونه‌هاي جديد خود را در يك روز پيش‌نمايش در آستانه نمايشگاه بين‌المللي الكترونيك مصرفي در لاس‌وگاس عرضه كرده‌اند. اين نمايشگاه به ارائه نمونه‌هاي جديد بسياري از تلويزيونهاي هوشمند يا متصل به اينترنت خواهد پرداخت.

تلويزيونهاي هوشمند از سال 2008 كار خود را آغاز كرده‌اند اما دو مسأله باعث رشد آرام آنها شده ‌است. براي مثال تلويزيونهاي معمولي كنترلي براي گردش در اينترنت، تايپ و ديگر رفتارهاي رايانه‌اي مناسب نيستند.

با پيچيده‌تر شدن تلويزيونها، دكمه‌هاي بيشتري به كنترل اضافه شده، اما ديگر قابل ادامه نيست. سازندگان تلويزيون اكنون به دنبال جايگزين‌هاي ديگري هستند و سال گذشته ال‌جي به معرفي يك كنترل جديد پرداخت كه نسبت به حركت حساس است. امسال نيز با الهام از ابزار كينكت مايكروسافت، يك دوربين سه‌بعدي براي اتصال بر روي تلويزيون و تفسير حركات بيننده ارائه كرده كه با آن مي‌توان به كنترل ابزارهاي روي صحفه با حركت دست پرداخت.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اين درحاليست كه شركتهاي كابلي و ماهواره‌اي علاقه زيادي به چگونگي تعامل كاربران با دستگاههاي خود نداشته‌اند. شركت شبكه ديش به رونمايي از يك سيستم جديد موسوم به « Hopper » (جهنده) پرداخته كه ضبط ويديوهاي ديجيتالي را با ثبت خودكار تمام ويديوهاي پربيننده از چهار شبكه اصلي به مرحله جديد وارد مي‌كند؛ اما برخلاف تلويزيونهاي جنجالي ال‌جي و سامسونگ، اين دستگاه به همراه يك كنترل پر از دكمه است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016