چهارشنبه 12 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

افزایش وزن دشمن اصلی زانوست، فارس

خبرگزاری فارس: عضو انجمن جراحی زانو، آرتروسکپی و آسیب‌های ورزشی؛ افزایش وزن را دشمن اصلی آسیب‌های زانو عنوان کرد.

سهیل مهدی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، با اشاره به اینکه افزایش وزن دشمن اصلی زانو است، داشت: افراد باید از سنین پایین با رعایت کردن تناسب قدشان نسبت به وزن خود تعادل وزنی را رعایت کنند این مسئله باید از کودکی لحاظ شود.

وی افزود: در آدم‌های غیر ورزشکار وزن برای دوری از آسیب زانو بسیار اهمیت دارد و برای ورزشکاران نیز فشار بیش از حد می‌تواند به زانوی ورزشکار آسیب جدی وارد کند زیرا ورزش همان قدر که کم آن مناسب نیست، زیاد ورزش کردن نیز مشکل‌ساز خواهد شد به همین خاطر ورزشکاران حرفه‌ای اکثرأ دارای آسیب‌های زانو هستند.

مهدی‌پور تصریح کرد: متخصصان امر می‌توانند به ورزشکارانی که دچار آسیب زانو شده‌اند تکنیک‌هایی را برای بهبود آسیب آنان ارائه دهند تا حداقل درد زانو و آسیب‌های آنان کمتر شود. در دنیا نیز این مسئله تجربه شده است و این امر بر عهده متخصصان طب ورزشی است.

وی ادامه داد: ما باید به سمتی پیش برویم تا به پزشکان طب ورزشی بهای بیشتری شود. بر اساس آمار و مشاهدات در فدراسیون پزشکی ورزشی شاهد آسیب‌های هفتگی بیش از 15 ورزشکار از ناحیه زانو هستیم که رباط‌های صلیبی آنها به عمل جراحی احتیاج دارند که آمار بسیار بالایی است.

مهدی‌پور بیان کرد: این تعداد آسیب آمار بسیار بالایی است و این ورزشکاران می‌توانند به بهره‌گیری از زمینه‌های مناسب و همچنین کفش‌های بهتر و رعایت تکنیک‌های صحیح از این آسیب‌ها دوری کنند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی همچنین با اشاره علائم آسیب رباط صلیبی زانو که خالی کردن پا است، بیان داشت: این افراد پس از مشاهده این علائم باید هر چه سریعتر تحت درمان قرار گیرند زیرا به مرور زمان و عدم درمان ساییدگی غضروف‌ها باعث آرتروز زانو که همان پایان عمر زانو به حساب می‌آید مواجه شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016