چهارشنبه 26 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تولید دوربین دیجیتال توسط مخترع آن متوقف شد، مهر

شرکت کداک که خود دوربینهای دیجیتال را ابداع کرده است، اعلام کرد تا 6 ماه آینده تولید دوربینهای دیجیتالش را متوقف خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت "ایستمن کداک" که در سال 1975 خود دوربین دیجیتال را ابداع کرده است قصد دارد در نیمه اول سال 2012 تولید دوربینهای دیجیتالش را متوقف سازد. این شرکت اعلام کرده که در تلاش است تا مجوز نشان تجاری خود را به تولید کننده های دیگر دوربینهای دیجیتال بدهد و تا کنون نیز شرکتهای زیادی نسبت به این موضوع علاقه نشان داده اند.

کداک با از دست دادن 90 درصد از ارزش سهامش در بازار در سال 2011، ماه پیش تحت پوشش مفاد فصل یازدهم قوانین ورشکستگی ایالات متحده آمریکا قرار گرفته است که بر اساس آن اجازه سازماندهی مجدد را خواهد داشت. بر خلاف سابقه درخشان این شرکت به عنوان پیشرو در زمینه تولید دوربین دیجیتال، این شرکت در انطباق خود با فضایی که در آن عکاسی دیجیتال روز به روز محبوب تر و پرمصرف تر می شد، مشکلات زیادی داشت.

این شرکت 130 ساله ابتدا شاهد سقوط میزان تقاضا برای فیلمهای سنتی عکاسی بود و در سال 2004 تولید دوربینهای فیلمی را متوقف کرده و تولید فیلمهای 35 میلیمتری رنگی اش را نیز در سال 2009 پایان داد. بعدها نیز این شرکت شاهد محبوبیت تلفنهای هوشمند و جایگزین شدن دوربینهای دیجیتال به واسطه تلفنهای هوشمند بود.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




کداک تا 6 سال پیش یکی از سه تولید کننده برتر دوربینهای دیجیتال در جهان به شمار می رفت با این همه اکنون "آنتونیو پرز" رئیس هیات مدیره و مریر اجرایی این شرکت تصمیم پرفته تا تمرکز اصلی آن را بر روی تبلیغات و چاپگرهای اداری قرار دهد. بازار چاپگرها هنوز در سلطه شرکت HP قرار دارد و رقبایی مانند "کانن" و "اپسون" نیز در مسیر کداک قرار دارند.

اولین دوربین دیجیتال جهان در سال 1975 توسط "استیون ساسون" یکی از مهندسان شرکت کداک ساخته شد. این ابزار 3.6 کیلوگرمی می توانست عکسهای 0.01 مگاپیکسلی خود را بر روی یک نوار کاست ضبط کند و نوردهی هر عکس به 23 ثانیه زمان نیاز داشت.

بر اساس گزارش تلگراف، کداک در راستای ابداع اولین دوربین دیجیتال جهان، ساخت اولین دوربین دیجیتال وای-فای، اولین دوربین دیجیتال با نمایشگر لمسی و ابداع فناوری دیودهای نوری ارگانیک یا OLED ها را نیز در پرونده کاری خود به ثبت رسانده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016