چهارشنبه 26 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نوزادان سزارینی با خطر 50 درصد بیماری آسم و 20 درصد دیابت مواجه اند، ایرنا

تهران -دبیرعلمی دومین كنگره بین‌المللی بارداری ایمنی گفت : 50 درصد بیماری آسم و 20 درصد دیابت در نوزادانی كه به روش سزارین متولد شده اند گزارش شده است .

به گزارش ایرنا ،دكتر ناهید خداكرمی در دومین كنگره بین‌المللی و چهارمین كنگره ملی بارداری ایمن كه در دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی برگزار شد افزود : امروزه با افزایش سزارین به جای زایمان طبیعی با نسلی از كودكان بیمار مواجه ایم و محققان و متخصصان زنان و زایمان باید در این امر بیشتر تلاش كنند و راهكارهای اساسی برای كاهش این معضل ارایه نمایند.

وی خاطر نشان كرد : در حال حاضر متاسفانه مداخله‌های بی‌رویه در زایمان كه نه بر مبنای مستندات علمی و نه اصول اخلاقی است افزایش یافته است.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




خدا كرمی یاد آور شد : مادران به این علت كه روز تولد نوزادشان با پدرش یكی شود نباید تن به سزارین دهند و جنین را از زندگی در رحم مادر محروم كنند.

رییس انجمن مامایی ایران افزود: تامین حقوق جنین باید به طور كامل اجرا شود و متخصصان زنان و زایمان و ماماها در راستای حفظ حقوق جنین ،حقوق مادر باید فعالیت خوبی را عملی كنند .

خدا كرمی گفت : در این كنگره مدیریت مصرف سو مواد مخدر در بارداری ' پیشگیری از ایدز ، بیماری مادر و جنین از موضوعات مورد بررسی این كنگره است .

وی گفت : در این كنگره 350 مقاله داخلی و 18 مقاله بین‌المللی به دفتر دبیرخانه كنگره ارسال شده است بیش از 250 مقاله پذیرفته شده و طی سه روز ارائه می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016