جمعه 25 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

توصیه های تغذیه ای ساده به سالمندان

ایرنا: كارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه در باره نحوه تغذیه سالم و مناسب دوران سالمندی راه حل ها و توصیه های بهداشتی را ارایه كرده است .

به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكی ،دكتر پریسا ترابی به سالمندانی كه نمی توانند غذا را خوب بجوند توصیه كرد: سالمندان ممكن است در خوردن موادی مانند میوه، سبزی، گوشت و مغزها به علل مختلف مشكل داشته باشند.

وی افزود: سالمندان می توانند میوه های تازه، آب میوه تازه، میوه پخته شده مانند كمپوت های كم شیرین، میوه رنده شده به شكل پالوده و یا خرد و ریز شده، سبزی های خام، گوشت چرخ كرده، تخم مرغ، پروتئین سویا، حبوبات كاملا' پخته مانند خوراك لوبیا یا عدسی و برنج (كته) مصرف كنند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




این كارشناس تغذیه یادآور شد: اگر سالمندان مشكل نفخ و برگشت غذا از معده را دارند باید از مصرف برخی مواد غذایی خودداری كنند. این مشكل موجب محرومیت آنها از برخی مواد مغذی مانند ویتامین ها، كلسیم، فیبر و پروتئین می شود.

دكتر ترابی اضافه كرد: قبل از استفاده از حبوبات برای مدت 3 تا 4 ساعت آن ها را در آب خیسانده و سپس آب آن را دور ریخته و حبوبات را برای طبخ به غذا (آش، آب گوشت و انواع خورش ها) اضافه كنند.

وی بیان كرد: سالمندان ممكن است در طبخ غذا با مشكلاتی مانند بلند كردن ظروف، قابلمه و ماهی تابه و یا ایستادن به مدت طولانی حین آشپزی مواجه باشند كه می توانند غذای خــود را به صورت گروهی مثلاً با همسایگان یا دوستان و آشنایان تهیه و میل كنند تا از مشاركت دیگران نیز در تهیه غذا بهره مند شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016