شنبه 2 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

۷ راهکار ساده برای جلوگیری از سرطان سینه

خبرگزاری فارس: مصرف میوه و سبزیجات از جمله مواردی است که می‌تواند از ابتلا به سرطان‌های سینه جلوگیری کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، محققان دریافته‌اند برای اینکه زنان دغدغه کمتری برای ابتلا به بیماری های سینه داشته باشند با بکاربردن 7 راهکار ساده از خطر ابتلا در امانند.

1- وزن خود را متعادل کنید. زنانی که از سن 18 سالگی به بعد، دچار اضافه وزنی بیشتر از 9 کیلوگرم بوده‌اند، احتمال ابتلا به سرطان سینه در زمان یائسگی در آنها بیشتر است.

2- مقدار زیادی میوه و سبزی مصرف کنید. سبزیجات شامل: هویج، گوجه فرنگی، سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج و انواع کلم (کلم بروکلی ،کلم قرمز،کلم قمری، گل کلم، کلم پیچ). میوه ها شامل: مرکبات ، انواع توت، توت فرنگی و گیلاس. نکته قابل توجه این است که سبزیجات را یا خام مصرف کنید و یا بخارپز کنید.

3- مرتب ورزش کنید. روزانه 30 دقیقه و یا بیشتر ورزش انجام دهید.

4- چربی غذاها را از نوع خوب انتخاب کنید. چربی‌های خوب شامل چربی‌های غیر اشباع امگا 3 و امگا 6 است. چربی‌های اشباع و جامد مثل چربی‌ها و روغن‌های حیوانی و روغن نباتی جامد مضر هستند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




امگا 6 در روغن‌هایی از قبیل ذرت و آفتابگردان یافت می شود. امگا 3 در روغن‌هایی نظیر روغن ماهی سالمون، روغن ماهی قزل آلا و روغن ماهی ساردین یافت می‌شود. چربی‌های غیر اشباع در روغن های گیاهی نظیر: کانولا، زیتون، آجیل و دانه های روغنی یافت می شود.

5- کربوهیدرات مناسب و خوب را مصرف کنید. نان‌ها و غلات سبوس دار، لوبیا، باقلا و بنشن را مصرف کنید.

6- ویتامین C و E و سلنیوم را هر روز مصرف کنید. این مواد مغذی، خاصیت آنتی اکسیدانی قوی دارند و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهند.

7- روحیه خود را بالا ببرید. نگاه مثبت به زندگی داشته باشید. با دوستان و خانواده باشید. خواب کافی داشته باشید (8-7 ساعت خواب در شب). استرس را از خود دور کنید. چاقی ما در همه دردهاست. وزن مطلوب داشتن و ورزش کردن باعث دوری تمام دردها و رنج ها می‌شود. پس بیایید سالم و با نشاط بمانیم و از زندگی خود لذت ببریم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016