شنبه 23 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
16 فروردین» ابزاری برای شنیدن صدای سلولهای عصبی حشرات ساخته شد
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

استفاده از وسایل صوتی با صدای بلند می تواند فرد را به پیر گوشی زود رس مبتلا كند

تهران - دبیر علمی دومین سمینار تازه های سمعك و كاشت حلزون هشدار داد: در صورت استفاده بیش از حد از وسایل صوتی با صدای بلند ، فرد به پیرگوشی زودرس مبتلا می شود.

لیلا جلیلوند كریمی ،در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: حضور در محیط های پر سر و صدا و همچنین استفاده از وسائل صوتی با صدای بلند و با شدت بالا در جوانان می تواند پیرگوشی زودرس مبتلا كند.

وی اظهار داشت : براساس آمار جهانی حدود 100 میلیون نفر از افراد بالای 60 سال در سراسر دنیا دچار مشكل شنوایی هستند كه 70 درصد این تعداد در كشورهای رو به توسعه زندگی می كنند و از این تعداد به ازای هر 5 نفر یك نفر یا در حدود 20 درصد افراد نیازمند به استفاده از سمعك هستند .

جلیوند كریمی خاطر نشان كرد : در صورت عدم بكار بردن این وسیله كمك شنوایی با مشكلات زیادی از جمله برخوردهای اجتماعی ناهنجار ، ایزوله شدن از محیط های جمعی و كاهش اعتماد به نفس روبرو خواهند شد.

وی در خصوص اصطلاح پیرگوشی گفت :علائم پیرگوشی در سالمندان بدین شكل است كه آنها ادعا می كنند صدا را می شنوند ولی متوجه نمی شوند كه چه گفته شده و یا در هنگام صحبت چند نفر با هم نمی توانند صدای آنها را از هم تشخیص داده و درك كنند و همواره صدای مخاطبان را به صورت صداهای مبهم و یا به شكل همهمه بلند می شوند .

دبیر علمی دومین سمینار تازه های سمعك و كاشت حلزون ادامه داد:ضروری است فردمبتلا به پزشكان متخصص گوش و حلق و بینی جهت انجام تشخیص های اولیه و در نهایت به متخصصان شنوایی شناس به منظور تجویز و دریافت سمعك مناسب مراجعه كند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به گفته وی در حال حاضرجدیدترین تكنولوژی های سمعك در كشور موجود بوده و شنوائی شناسان آماده ارائه خدمات مربوطه هستند .

جلیلوند دومین سمینار آشنایی با سمعك و كاشت حلزون را فرصت مناسبی برای معرفی آخرین فن آوریها در زمینه ساخت و ارائه سمعك های پیشرفته و همچنین سایر وسائل كمك شنوایی از جمله كاشت حلزون عنوان كرد.

وی اظهار داشت : كلیه شنوایی شناسان ، متخصصین گوش و حلق و بینی و آسیب شناسان گفتار درمانی از جمله گروههای شركت كننده در این سمینار هستند كه به بحث و تبادل نظر علمی در این سمینار خواهند پرداخت.

دومین سمینار تازه های سمعك و كاشت حلزون طی روزهای 24 و 25 خرداد ماه امسال در سالن غرضی بیمارستان میلاد تهران برگزار خواهد شد .


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016