چهارشنبه 27 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دبیركل سازمان ملل متحد: شیوع گسترده فلج اطفال، جهان را تهدید می كند

تهران - دبیركل سازمان ملل متحد گفت: هرچند امروزه شعله بیماری فلج اطفال در جهان نزدیك به نابودی است اما شیوع آن در برخی كشورها، تهدیدی برای شعله ور شدن دوباره این بیماری در جهان به شمار می رود.

به گزارش روز چهارشنبه مركز اطلاعات سازمان ملل متحد ، 'بان كی مون' با انتشار مقاله ای با عنوان 'فلج اطفال را هم اكنون ریشه كن كنید' افزود: اگر ویروس بیماری فلج اطفال، مهار نشود می تواند بصورت غیرقابل كنترلی، گسترش یابد.

وی ادامه داد: گردهمایی رهبران بزرگ ترین اقتصادهای جهان در آمریكا و نشست وزرای بهداشت كشورهای جهان در ژنو طی هفته های آینده، فرصتی مناسب برای جلب مشاركت كشورها در ریشه كنی این بیماری است.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




بان كی مون گفت: امروزه فلج اطفال فقط در سه كشور افغانستان، پاكستان و نیجریه ، شایع است ؛ هرچند این موفقیت خوب است اما چون جمعیت فراوانی از جهان هرگز در معرض بیماری فلج اطفال نبوده یا در برابر آن به اندازه كافی واكسینه نشده اند، درصورت شیوع مجدد این بیماری، فاجعه به بار می آید.

وی افزود: درصورت شیوع مجدد فلج اطفال، ممكن است یك میلیون انسان به ویژه كودكان طی یك دهه فلج شوند.

به گفته بان كی مون، برای ریشه كنی فلج اطفال در جهان به دو میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز است.

وی از تمام رهبران كشورهای جهان خواسته است با ارایه كمك مالی به طرح جهانی ریشه كنی فلج اطفال طی دو سال آینده، تهدید شیوع مجدد فلج اطفال را از بین ببرند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016