چهارشنبه 3 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ساخت پستانك لالايي خوان براي نوزادان نارس

يكي از موانع بي‌شماري كه نوزادان نارس در زمان تولد با آن روبه‌رو هستند، مساله يادگيري چگونگي مكيدن غذا بوده و محقق دانشگاه فلوريدا با ساخت يك پستانك موسيقی‌دار در تلاش براي رفع آن است.

به گزارش سرويس فناوري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين پستانك هر زمان كه نوزاد به شكل صحيح غذا را مي‌مكد، به ارائه موسيقي‌ مي‌پردازد.

به گفته «جين استندلي»، استاد موسيقي درماني دانشگاه فلوريدا، برخلاف نورادان كامل، نوزادان بسيار نارس با كمبود توانايي عصبي براي هماهنگ كردن واكنش مكيدن/بلع و تنفس براي تغذيه دهاني مواجه هستند. هر چه زمان يادگيري تغذيه صحيح بيشتر به طول بينجامد، اين نوزادان مدت بيشتري از فرايند رشد عقب خواهند افتاد.

دستگاه «لالايي فعال‌شده با پستانك» از يك پستانك سيم‌دار و يك بلندگو براي پخش يك لالايي آرام در زمان مكيدن صحيح توسط نوزاد برخوردار است كه آنها را براي ادامه حركت مكيدن و ادامه لالايي تشويق مي‌كند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




يك سيستم مبدل فشار كه بر الگوريتم‌هاي حسي، كنترل و بازخورد ادغام شده در دستگاه تكيه داشته، به ارائه بازخورد لالايي براي هر كودك در زمان نمايش مكش صحيح توسط معيار فشار از پيش تنظيم شده مي‌پردازد.

آزمايشات انجام شده توسط «استندلي» در چندين بيمارستان نشان داده كه نرخ مكيدن نوزادان با اين دستگاه تا 2.5 برابر نسبت به سايرين افزايش داشته و همچنين مدت اقامت نوزادان نارس را در بيمارستان تا ميانگين پنج روز كاهش داده است.

اين دستگاه در حال حاضر در بيمارستان‌هاي آمريكا در دسترس بوده و در آينده نزديك در اختيار والدين نيز قرار خواهد گرفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016