شنبه 6 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه ها را روی هوا امضا کنيد! حذف صفحه کليد و ماوس رايانه با ابداع فناوری جديد

يک شرکت فناوری نوپا در حال آماده‌ شدن برای نمايش جديدترين فناوری در کنترل حرکتی است که درک جهان را از صنعت با فراز و نشيبهای آن تغيير می‌دهد.

به گزارش سرويس فناوری خبرگزاری داشجويان ايران(ايسنا)، اين فناوری موسوم به «جهش» (Leap) از اندازه کوچکی برخوردار بوده اما به کاربران اجازه خواهد داد تا با حرکت يک انگشت بر روی موارد روی نمايشگر رايانه حرکت کرده و حتی يادداشتهای دست‌نويس ايجاد کرده يا يک مدرک رسمی را در هوا امضا کنند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اين فناوری که توسط شرکت آمريکايی «Leap Motion» توليد شده، با فناوری مشابه با کينکت ايکس‌باکس مايکروسافت کار کرده اما از دقت بسيار بيشتری برخوردار است.

علاوه بر آن فناوری جهش نياز به استفاده از صفحه کليد و ماوس را از بين می‌برد.

به گفته سازندگان، اين دستگاه قادر به پيگيری و تقليد از حرکات دست با دقت بالاست که به ادعای آنها ۲۰۰ بار دقيقتر از تمام دستگاههای موجود است.

همچنين اين محققان بر اين باورند که جهان را با اين ابداع جديد خود که به داستانهای علمی و تخيلی واقعيت بخشيده، تغيير می‌دهند.

اين دستگاه که به اندازه يک فلش درايو است به لپ‌تاپ با رايانه روميزی متصل شده و به نصب نرم‌افزار خود می‌پردازد. در مرحله بعدی تنها يک حرکت موجی دست برای تنظيم کاربر با برنامه مورد نياز خواهد بود.

فيلم های نمايشی نشان داده‌اند که جهش همچنين با ابزارهايی مانند مداد نيز کار می‌کند.

برای اولين بار می‌توان با حرکات طبيعی دست و انگشت به کنترل رايانه بصورت سه‌بعدی پرداخت و جالبتر اينکه به گفته سازندگان اين فناوری تنها به رايانه محدود نخواهد بود.

نرم‌افزار هسته اين نوآوری به حد کافی برای قرار گرفتن در طيف وسيعی از دستگاههای از جمله تلفن همراه هوشمند، تبلت، خودروها و حتی يخچال‌ها تطبيق‌پذير است.

وظايف محاسبات پايه مانند هدايت يک سيستم عامل يا جست‌وجو در صفحات وب، طراحی مجازی پايه در شکل دو بعدی و سه بعدی، امضای يک مدرک ديجيتال با نوشتن در هوا، هدايت سيستم های تجسم داده سه بعدی مقياس بالا، ساخت و کار بر روی نمونه‌های سه‌بعدی مانند خانه و خودرو و انجام بازی های رايانه‌‌يی از ويژگی های جهش است.

به گفته سازندگان در وب‌سايت اين شرکت، انتظار می‌رود اين فناوری با قيمت تقريبی ۷۰ دلار تا اواخر سال جاری يا اوايل ۲۰۱۳ وارد بازار شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016