چهارشنبه 10 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
10 خرداد» ابتلا به سرطان سينه، در كمين زنان شب‌كار
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تناسب اندام طول عمر زنان مبتلا به سرطان پستان را افزایش می‌دهد

تحقیقات جدید نشان می‌دهد زنان مبتلا به سرطان پستان پیشرفته که دارای میزان آمادگی جسمانی بالا در طول روند درمان هستند، بیشتر از زنان با میزان تناسب اندام پایین در طول درمان عمر می‌کنند.

به گزارش سرويس پژوهشي ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، با توجه به مطالعه انجام شده توسط محققان مرکز پزشکی دانشگاه دوک، درمان سرطان پستان می‌تواند عملکرد قلب و ریه را در زنان تضعیف کند و این اختلالات می‌تواند برای سال‌ها پس از درمان نیز وجود داشته باشد. در این مطالعه، محققان ظرفیت ریه و قلب تقریبا 250 زن در حالت استراحت و طی ورزش را در نقاط مختلف در طول درمان سرطان سینه آزمایش کردند.

یافته‌ها حاکی از آن است که در میان افراد مبتلا به سرطان پستان پیشرفته، زنانی که دارای سطح آمادگی بالایی در طول درمان بودند، احتمال بیشتری وجود داشت كه زنده بمانند. بقای متوسط 36 ماه در میان زنان با سطح بالایی از آمادگی جسمانی، نسبت به 16 ماه در بیماران با تناسب اندام کم بود.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




نتایج نشان داد به طور کلی، زنان مبتلا به سرطان پستان، عملکرد قلب و ریه نسبت به زنان سالم هم سن و سال و حتی آنهایی که بی‌تحرک بودند، بسیار بدتر است. برای برخی از بیماران مبتلا به سرطان، کاهش در سطح آمادگی جسمانی شدید بود.

در یک سوم از زنان مورد مطالعه، سطح تناسب اندام آن قدر کم بود که آنها را از انجام وظایف خانه‌داری، بالا رفتن از پله یا پیاده‌روی به مسافت نیم مایل باز ماندند.

«لی جونز» نویسنده پژوهش و استاد مرکز پزشکی دوک گفت: سطح آمادگی جسمانی می‌تواند نشانگر میزان زنده ماندن در میان بیماران مبتلا به سرطان باشد، اما نكته قابل توجه در مورد تناسب اندام اين است که ما می‌توانیم آن را با تمرین ورزشی بهبود بخشیم.

این پژوهش در «Journal of Clinical Oncology» منتشر شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016