چهارشنبه 31 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

۸۰ درصد از زنان مبتلا به بیماری بچه خوره درمان می شوند

تهران - استاد دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت : 80 درصد از زنانی كه به بیماری بچه خوره یا 'انگورك ' مبتلا هستند ، درمان می شوند و در20 درصد بقیه ، بیماری بچه خوره تبدیل به سرطان می شود .

دكتر 'وهرز غفاری 'روز سه شنبه در حاشیه برپایی چهارمین كنگره سرطان‌های زنان در جمع خبرنگاران افزود: بیماری ' بچه خوره ' از جمله بیماری های جفت است و در این بیماری جفت تغییرشكل پیدا می كند و شكل آن به مانند خوشه انگور می شود و همین امر موجب می شود جنین ناقص شود و از بین برود.

وی ادامه داد: تاكنون درمان سرطان ناشی از بچه‌خوره موفقیت‌آمیز بوده است و پزشكان موفق شدند با دارو درمانی و شیمی درمانی زنان مبتلا به این بیماری را درمان كنند.

غفاری اظهارداشت : سلول‌های سرطانی دراین بیماری در هنگام شیمی درمانی به طور كامل از بین می‌رود و بیش از 98 درصد زنان مبتلا به این نوع سرطان بهبود پیدا می كنند.

این فوق تخصص آنكولوژی خاطرنشان كرد: علاوه براین اشكالات كروموزومی از عوامل موثر در ابتلا به بیماری بچه خوره است و در این بیماری جفت و جنین هر دو ناقص هستند و در طول بارداری از بدن زن دفع می شوند .

وی افزود : بچه خوره در زنان ایرانی یك در 151 مورد بارداری است و این آمار در كشور آمریكا و كشورهای اروپا شیوع كمتری دارد به طوری كه در آمریكا یك مورد در 2000 هزار بارداری است ودر اروپا یك مورد در 1500 بارداری، در خاورمیانه یك در 200 مورد بارداری و در كشورهایی مانند تایلند و سنگاپور یك در 80 مورد بارداری است.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




استاد دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت :در اثر بیماری 'بچه خوره'، خون رسانی به جنین مختل می‌شود و معمولا جنین در شش‌ ماهگی بارداری سقط می‌شود . در حال حاضر تمامی داروها برای درمان این بیماری در كشور تحت پوشش بیمه قرار دارد.

چهارمین كنگره سرطان‌های زنان امروز - سه شنبه - در بیمارستان میلاد آغاز شده است .این كنگره تا روز پنج شنبه ادامه دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016