یکشنبه 8 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جراحی لاپاروسكو پی استاندارد طلایی تشخیص و درمان بیماری اندومتریوزاست

تهران -مدیر درمان مركز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مكرر ابن سینا گفت: در درمان اندومتریوز، جراحی لاپاروسكوپی نسبت به جراحی باز شكم (لاپاراتومی ) مزیت های بسیاری دارد و بهترین روش در درمان این بیماری است .

به گزارش پژوهشگاه فن آوری های نوین علوم زیستی جهاددانشگاهی- ابن سینا، دكتر سیدعلی آذین، با بیان اینكه بیماری آندومتریوز به عنوان یكی از شایع ترین بیماری های دستگاه تناسلی زنان شناخته شده است افزود: تشخیص قطعی این بیماری به شیوه جراحی لاپاروسكوپیك ایجاد 3 تا 4 سوراخ بسیار كوچك بر روی شكم و فرستادن لوله هایی كه سر هر كدام به ابزار جراحی متصل است .

وی در ادامه افزود: در انتهای یكی از لوله هایی كه به داخل شكم فرستاده می شود، دوربینی وجود دارد كه قدرت بزرگنمایی آن تا حدود 30 برابر است و حتی می تواند ضایعات بسیار كوچك را بزرگنمایی كندو جراح ضایعات را بر روی تلویزیون مقابل خود مشاهده نماید.

آذین خاطرنشان كرد : از انتهای یكی از این لوله ها نور بسیار قوی به داخل شكم و لگن تابیده شده و به این صورت، احشاء و ضایعات آندومتریوزی، كیست ها و چسبندگی ها به وضوح دیده می شود و ابزار جراحی نیز از طریق این لوله ها به داخل شكم فرستاده شده و جراح لاپاروسكوپیست با هدایت آنها جراحی را انجام می دهد.

وی با تاكید بر اینكه درمان های بسیاری برای آندومتریوز وجود دارد گفت : انتخاب روش درمانی به سن، اعضای مبتلا، شدت علائم و تمایل فرد به بچه دارشدن در آینده بستگی دارد و در لاپاروسكوپی به علت برش كوچكی كه ایجاد می شود، بهبودی نسبت به اعمال جراحی معمولی، سریعتر صورت می پذیرد.

آذین با اشاره بر مزایای لاپاروسكوپی در درمان اندومتریوز اظهار داشت : از جمله ویژگی های آن برای جراح، دسترسی بیشتر به نواحی كف لگن و هم چنین قدرت بزرگنمایی دوربین لاپاروسكوپی است.

مدیر درمان مركز فوق تخصصی ابن سینا خاطر نشان كرد: چسبندگی كمتر، درد كمتر، بازگشت به وضعیت عادی زندگی در دوره زمانی كوتاه تر و همچنین كاهش عوارضی مثل عفونت و اسكار (زخم) محل جراحی در بیمار از دیگر مزایای لاپاروسكوپی به شمار می رود.

گفتنی است ،شیوع این بیماری در میان زنان در سنین باروری 10 درصد و در زنان مبتلا به ناباروری حدود 50 درصد ذكر شده است و مهم ترین علایم این بیماری عبارتست از: دردهای ناحیه لگنی قبل و حین قاعدگی به ویژه دردهای لگنی در خانم های جوانی كه علی رغم درد ، استفاده از مسكن و قرص های ضد بارداری هم چنان پایدار است، درد در هنگام نزدیكی (دیس پارونی) ، لكه بینی قبل و بعد از قاعدگی ، درد حین دفع ادرار و مدفوع ، كیست های ناحیه لگنی مقاوم به درمان های طبی ، سقط جنین و ناباروری.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




لازم به ذكر است عمل جراحی لاپاروسكوپی در درمان آندومتریوز، هم اكنون در كلینیك اندومتریوز مركز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مكرر ابن سینا توسط یكی از بهترین جراحان لاپاروسكوپی دنیا و با هزینه ای بسیار مناسب تر از سایر مراكز درمانی تهران در حال انجام است.

افراد مبتلا می توانند با مراجعه به این مركز به آدرس تهران، خیابان شریعتی، ابتدای خیابان یخچال، مركز فوق تخصصی ابن سینا، از خدمات این كلینیك بهره مند شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016