پنجشنبه 12 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تغذيه انحصاري نوزاد با شيرمادر جدي گرفته شود

مديركل دفتر سلامت جمعيت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت با تاكيد بر لزوم جدي گرفتن تغذيه انحصاري با شير مادر از سوي بيمارستان‌ها به ويژه بيمارستان‌هاي خصوصي گفت: با بيماستان‌هاي مختلف برخورد مي‌شود.

دكتر محمداسماعيل مطلق در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس «سلامت» ايسنا، تمام بيمارستان‌هاي دولتي و خصوصي بايد به بيمارستان دوستدار كودك تبديل شوند.

وي با بيان اين كه در حال حاضر 520 بيمارستان در كشور لوح دوستدار كودك را دريافت كرده‌اند، افزود: در اين زمينه برخي بيمارستان‌ها طي مدتي بسيار خوب كار كردند اما تعداد معدودي از بيمارستان‌ها به ويژه بيمارستان‌هاي خصوصي در زمينه تغذيه با شيرخشك اقدام مي‌كنند.

مطلق ضمن درخواست از مديران و مسوولان بيمارستان‌ها به ويژه بيمارستان‌هاي خصوصي در جهت تغذيه انحصاري با شير مادر از ساعت اول تولد تا شش ماهگي، ادامه داد: لازم است بيمارستان‌ها در زمينه مبحث هم اتاقي مادر و نوزاد در بيمارستان و قرار دادن نوزاد بلافاصله پس از زايمان روي سينه مادر، كمك كنند تا آمار تغذيه انحصاري با شير مادر (تا شش ماهگي) كه اكنون 54 درصد است افزايش يافته و به 90 درصد برسد.

وي تاكيد كرد: لازم است تمام بيمارستان‌ها بر روي 10 اقدام بيمارستان‌هاي دوستدار كودك كار كرده و ارزيابي‌هاي لازم را انجام دهند و اگر خطايي وجود دارد، برطرف شود. ممكن است برخي كاركنان بيمارستان‌ها آموزش‌هاي لازم را در اين زمينه دريافت نكرده باشند، بايد اين آموزش‌ها ارايه شود و معاونت‌هاي بهداشتي در تمام كشور آمادگي ارايه اين آموزش‌ها به صورت رايگان را دارند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




مديركل سلامت جمعيت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت افزود: بي‌توجهي بيمارستان‌ها به تغذيه انحصاري با شير مادر در ارزشيابي آن بيمارستان تاثير خواهد داشت و وزارت بهداشت در ارزشيابي بيمارستان مربوطه امتياز زير 90 را قبول ندارد. به بيمارستان‌هاي متخلف در اين زمينه تذكر داده و برخوردهاي لازم را انجام مي‌دهيم.

مطلق با برشمردن مزاياي شير مادر براي نوزاد و مادر، گفت: برخلاف تصور برخي‌ها، پس از شش ماهگي نيز تغذيه كودك با شير مادر در اولويت است و غذاي كمكي در اولويت دوم قرار دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016