جمعه 20 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فيسبوک و ۸۳ ميليون حساب کاربری جعلی

صدای آمریکا - فیسبوک روز چهارشنبه گذشته اعلام کرد که بیش از هشت ونیم درصد از ۹۵۵ میلیون کاربر جهانی که در فیسبوک فعالند، در واقع حساب های جعلی هستند.

مدیر امنیت فیسبوک در مصاحبه با شبکه خبری سی ان ان، از تعهد مدیران شبکه اجتماعی فیسبوک به یافتن و غیرفعال کردن حساب های کاربری جعلی خبر داد.

در حال حاضر ۸۳ میلیون و نه هزار حساب کاربری جعلی در شبکه اجتماعی فیسبوک وجود دارد. این حساب های کاربری را معمولا افراد با نام های جعلی و یا به نام سگ یا گربه محبوبشان و تنها برای سرزدن به صفحات مختلف ایجاد کرده اند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




بنا به قوانین فیسبوک، هر کاربر فقط می تواند یک حساب کاربری داشته باشد و اجازه ندارد تا از طرف افراد دیگر حساب تاسیس کند. به این ترتیب والدینی که برای فرزندان کوچک خود حساب درست می کنند در واقع قوانین را نقض می کنند چرا که افراد زیر ۱۳ سال اجازه داشتن حساب کاربری در این شبکه عظیم اجتماعی را ندارند.

بخش دیگری از حساب های کاربری متعلق به افراد حقیقی نیستند و برای شرکت ها و سازمان ها تاسیس شده اند. این حساب ها مجازند در حساب هايی بدون «پروفایل»، و صرفا به عنوان «صفحه»، تاسیس شوند تا کاربران آن ها را «لایک» کنند.

فیسبوک تخمین می زند که حدود دو و نیم درصد از حساب های فعال در شبکه، حساب های شخصی هستند که یک فرد حقیقی پشت آن نیست.

گروه سوم که تنها یک و نیم درصد از حساب های فعال را دارد و بیشترین گرفتاری را در فیسبوک موجب گرديده است، تا حدود چهارده و نیم میلیون حساب را شامل می شود که بنا به تخمین فیسبوک، مانند اسپم ها، مشخصا با هدف ضربه زدن به سازمان ها تاسیس شده اند.

به گفته فیسبوک، مسئولان حساب های جعلی راغیرفعال و اطلاعات آن را از بازدید برمی دارد، هرچند آن اطلاعات «به دلایل امنیتی» بر روی سرور باقی خواهد ماند. پس از غیرفعال شدن حساب، صاحب آن دیگر هیچ گونه دسترسی به محتوا، عکس ها، و ویدئوهای آن، حتی با تقاضای دریافت کپی از آنها را ندارد.
منبع: سی ان ان


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016