شنبه 21 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تلفن همراه، دستيار ثابت پزشكان در منازل

بيش از 13 هزار برنامه نرم‌افزاري پزشكي طراحي شده است و در آينده تلفن همراه حضور بسيار چشمگيري در حوزه مراقبت و بهداشت ايفا خواهد كرد.

به گزارش سرويس فناوري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در آينده براي يك ويزيت ساده نياز به خروج از منزل نخواهيد داشت؛ بطور مثال مي توانيد براي تشخيص عفونت گوش فرزند خود با چسباندن گوشي تلفن همراه هوشمند به گوش و تهيه يك عكس، آن را در يك برنامه نرم افزاري قرار دهيد و پزشك با بررسي اين تصوير و تشخيص نوع بيماري داروي مورد نظر را تجويز مي‌كند.

برنامه هاي نرم افزاري مشابه اين برنامه در حال حاضر وجود دارند كه مراقبت از بيماران را تسهيل مي‌كنند.

تحقيقات صورت گرفته توسط مركز Rock Health نشان مي‌دهد، بيش از 13 هزار برنامه نرم‌افزاري پزشكي تا كنون طراحي شده‌اند.

بسياري از مطب‌ها و درمانگاه‌هاي كوچك مجهز به تبلت‌هايي با نرم افزارهاي پزشكي شده‌اند و حدود 40 درصد پزشكان نيز به صورت روزانه از نرم‌افزارهاي پزشكي استفاده مي‌كنند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 





صنعت برنامه‌هاي نرم‌افزاري پزشكي شاهد پيشرفت‌هاي چشمگيري بوده كه منجر به ارتقا حوزه مراقبت‌هاي بهداشتي و درماني شده است، اگرچه اين نرم افزارهاي پزشكي جايگزين مراقبت هاي بهداشتي نشده و تنها بعنوان يك مكمل براي ارتباط بهتر بيمار و پزشك كاربرد خواهند داشت.

گسترش حوزه مراقبت هاي بهداشتي ديجيتال مي‌تواند به مديريت مؤثرتر حوزه درمان كمك كرده و منجر به كاهش هزينه‌هاي درماني و حل مشكل كمبود پزشك و پرستار شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016