شنبه 28 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مصرف روزانه شیر منجر به كاهش وزن می شود

تهران - كارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: اگر روزانه یك لیوان شیر با 5/2 درصد چربی در برنامه غذایی،گنجانده شود در طولانی مدت منجر به كاهش چربی های شكمی و اضافه وزن می شود.

به گزارش روز شنبه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، 'فروزان صالحی' افزود: افراد قبل از 30 سالگی باید به اندازه كافی از فرآورده های لبنی استفاده كنند تا در آینده از بروز بیماری های پوكی استخوان پیشگیری كنند.

وی با بیان این كه شیر حاوی برخی از ویتامین ها مانند آ، ب12، ب2 ، ب 1 (A، B12، B2 و B1) است، گفت:‌ هنگام خرید شیر باید به تاریخ انقضای آن توجه كرد؛ همچنین اگر شیر در معرض نور قرار گیرد موجب از بین رفتن ویتامین ب2 (B2) آن و نیز بد طعمی شیر می شود.

كارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، ادامه داد: شیر و لبنیات حاوی مقدار زیادی كلسیم بوده كه برای سلامت استخوان لازم است.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




صالحی گفت: بهتر است از شیر و لبنیاتی غنی شده با ویتامین دی D ، استفاده كرد چراكه این ویتامین برای جذب بهتر كلسیم بسیار مفید است.

وی افزود: زنان باردار و شیرده باید حداقل روزانه سه واحد از گروه شیر و فرآورده های آن مصرف كنند.

صالحی ، پروتئین، كلسیم، فسفر، برخی از انواع ویتامین های گروه ب و ویتامین آ (A) را از جمله مواد مغذی گروه شیر و لبنیات برشمرد و خاطرنشان كرد مصرف روزانه دو لیوان شیر، نصف پروتئین مورد نیاز افراد بالغ را تامین می كند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016