دوشنبه 30 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رژیم غذایی سالم، هوش کودکان را بالا می‌برد

خبرگزاری فارس: محققان در تازه‌ترین تحقیقات خود تاکید کردند که استفاده از رژیم‌های غذایی سالم بهره هوشی کودکان را بالا می‌برد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس به نقل از نشریه اپیدمولوژی چاپ اروپا، تحقیقات جدید محققان دانشگاه آدلاید نشان داد: کودکانی که از رژیم های غذایی سالم در اوایل زندگیشان استفاده می‌کنند، بهره‌هوشی (IQ) نسبتاً بیشتری دارند اما آن دسته از کودکانی که از غذاهای ناسالم و سنگین‌تر استفاده می کنند؛ IQ نسبتاً کمتری دارند.

این تحقیقات به سرپرستی خانم دکتر لیزا اسمیترز، محقق سلامت عمومی دانشگاه آدلاید انجام شد و محققان به رابطه بین عادتهای غذایی کودکان در 6 ماهگی، 15 ماهگی و دو سال اول زندگیشان و میزان بهره هوشی آنها در سال هشتم زندگیشان توجه کردند.

محققان در این تحقیقات الگوهای غذایی بیش از ۷ هزار کودک از جمله میزان استفاده از غذاهای خانگی سنتی و جدید، غذاهای آماده کودک، استفاده از شیر مادر و غذاهای بی خاصیت را با یکدیگر مقایسه کردند.

دکتر اسمیترز گفت: رژیم غذایی مواد مغذی لازم برای رشد بافتهای مغزی کودک را در 2 سال اول زندگی فراهم می‌کند و هدف از این تحقیقات بررسی تاثیر رژیم غذایی بر IQ کودکان بوده است.

وی تصریح کرد: کودکانی که در 6 ماهه اول زندگی از شیر مادر استفاده کرده بودند و سپس در طول 15 تا 24 ماه بعد از آن از رژیم‌های غذایی سالم مثل حبوبات، پنیر، میوه و سبزیجات مصرف کرده بودند، در سن 8 سالگی نمره IQ آنها تقریباً 2 نمره بیشتر بود.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اما به گفته اسمیتز؛ "کودکانی که در 2 سال اول زندگیشان از بیسکویت، شکلات، شیرینی، نوشیدنی‌های غیرالکلی و چیپس استفاده کرده بودند، بهره هوشیشان در سن 8 سالگی 2 نمره کمتر بود.

دکتر اسمیترز گفت: علاوه بر اینها؛ ما متوجه تاثیر منفی غذاهای آماده کودکان روی IQ آنها که در شش ماهگی به کودک داده می‌شود؛ شدیم اما اگر این غذاها در ماه بیست و چهارم مصرف شوند؛ تاثیری مثبت روی IQ خواهند داشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016