شنبه 25 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مزاياي ماموگرافي بيشتر از مضرات آن است

نتايج يك مطالعه نشان مي‌دهد كه انجام ماموگرافي به ميزان قابل ملاحظه‌اي خطر مرگ و مير ناشي از سرطان سينه را كاهش داده است.

به گزارش سرويس «سلامت» ايسنا، پزشكان تاكيد دارند: انجام معاينات سرطان سينه و ماموگرافي در كشورهاي اروپايي باعث شده است تعداد بيماراني كه از سرطان سينه جان سالم به در برند افزايش پيدا كند. در انگليس طي سالهاي اخير بحث‌هاي چالش برانگيزي بين مدافعان و مخالفان ماموگرافي سرطان سينه صورت گرفته است.

به گزارش بي بي سي، با وجود اين اختلالات، در مطالعه جديد كه شرح آن در مجله «معاينات پزشكي» به چاپ رسيده تاكيد شد از هر 1000 زني كه تحت ماموگرافي سينه قرار مي‌گيرند دست كم هفت نفر از بيماري جان سالم به در مي‌برند.

ماموگرافي باعث تشخيص تومورهاي خطرناك شده و به اين ترتيب امكان درمان و ادامه حيات شخص مبتلا را بيشتر مي‌كند اما از سوي ديگر ممكن است با نشان دادن غده‌هاي بي‌خطر، باعث اضطراب بيماران و انجام جراحي‌هاي غيرضروري شود. با اين حال پس از انجام آزمايشات اخير از سوي گروهي از متخصصان برجسته انگليسي، معلوم شد كه مزاياي ماموگرافي به مراتب بيشتر از خطرات آن است.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




پروفسور استيون رافي استاد دانشگاه «كوئين ماري» در لندن و از متخصصان برجسته سرطان سينه در انگليس در اين باره متذكر شد‌ كه مطالعه جديد تاييد كننده اين ايده است كه انجام ماموگرافي فوايدي را در پي دارد كه مطالعات انجام شده در چند سال گذشته بر آنها تاكيد داشته‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016