شنبه 1 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نادیده گرفتن احساسات عاطفی کودکان خطر ابتلا به سکته مغزی را افزایش می دهد

تهران- نتایج یک مطالعه که به تازگی انجام شده است ، نشان می دهد نوع رفتار با کودکان بر سلامت آتی آنها تاثیر می گذارد به طوری که افرادی که در دوران کودکی از لحاظ احساسی مورد غفلت واقع می شوند خطر ابتلا به سکته مغزی در آنها در سال های بعدی زندگی بیشتر می شود.

به گزارش دیلی میل، محققان متوجه شدند افرادی که احساس می کنند در دوران کودکی و نوجوانی مورد غفلت واقع شده و بی حمایت بوده اند خطر ابتلا به آسیب مغزی در آنها در سال های بعدی زندگی بیشتر است.

دکتر ˈروبرت ویلسونˈ از مرکز پزشکی دانشگاه راش در شیکاگو گفت: نتایج مطالعات نشان می دهد افرادی که در دوران کودکی از لحاظ عاطفی مورد غفلت واقع شده اند با خطر زیاد اختلالات روانی مواجه می شوند.

در این مطالعه 1040 فرد 55 ساله و مسن تراز قبل از 18 سالگی تحت بررسی فیزیکی و روانی قرار گرفتند.

از افراد مورد مطالعه سوالاتی از قبیل مورد عشق واقع شدن از جانب سرپرستان ، تنبیه با کمربند و یا وسایل دیگر و نیز وضعیت طلاق و نیاز مالی والدین پرسیده شد.

در یک دوره سه سال و نیم 257 نفر در این مطالعه جان خود را از دست دادند که 192 نفر از آنها برای بررسی علایم سکته مغزی تحت کالبد شکافی مغزی قرار گرفتند.

40 درصد شرکت کنندگان بر اساس سابقه پزشکی خود، شواهدی از سکته مغزی داشتند.

در مجموع 89 نفر بر اساس نتایج کالبد شکافی مغزی علایم سکته مغزی داشتند.

این مطالعه نشان داد که خطر سکته مغزی در افرادی که گزارش داده بودند در دوران کودکی از لحاظ احساسی مورد غفلت واقع شده اند سه برابر بیشتر بود.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




محققان اعلام کردند که این نتایج حتی پس از در نظر گرفتن عواملی از قبیل دیابت، فعالیت فیزیکی، سیگار کشیدن، تنش و مشکلات قلبی همچنان تغییری نکرد.

نتایج این مطالعه نشان می دهد تجربه های استرس زای دوران کودکی و ابتلا به بیماری های فیزیکی در بزرگسالی با یکدیگر ارتباط دارند.

این مطالعه در مجله پزشکی Neurology منتشر شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016