شنبه 22 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مهمترین آثار مخرب روحی و جسمی بازی های رایانه ای بر کودکان

یک کارشناس فضای مجازی گفت: اختصاص ساعات زیاد برای بازی های رایانه‌ای، آسیب‌های جسمانی فراوانی از جمله بروز تیک‌ها و فشارهای عصبی، سردرد، چشم درد، چاقی، کمر درد، دردهای مفصلی، کم خوابی و خارج شدن ستون فقرات از حالت طبیعی را به همراه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا صبح خیز در نشست آموزشی تهدیدهای بازی های رایانه ای که در غرفه پلیس فتا در ششمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال برگزار شد، ضمن هشدار در مورد استفاده بیش از حد از بازیهای رایانه ای اظهار داشت: بازی های رایانه‌ای در کنار محاسن‌شان گاه آثار مخرب روحی و جسمی در کودکان و نوجوانان برجای می‌گذارد که با توجه به ظرافت فکر و ذهن‌شان جبران آنها شاید برای همیشه ناممکن باشد.

وی با بیان اینکه بازی های رایانه ای یکی از سرگرمی‌های کودکان، نوجوانان، جوانان و حتی بزرگسالان در عصر جدید است، گفت: بازیهای مهیج و پرکشش ساعت‌ها نوجوان و جوان ما را در مقابل صفحه نمایشگر میخکوب می کند و همین امر باعث می شود آنها از دنیای واقعیات به عالم تخیلات فرو روند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




این کارشناس افزود: در دنیای پرهیاهوی بازی‌های رایانه ای، آنچه بیش از پیش اذهان را به خودش مشغول می‌کند ورود بازی‌های رایانه‌ای خارجی با مفاهیم و محتوای غربی به منظور ترویج بی بندوباری و زندگی به سبک غربی ها، آموزش و نحوه استفاده از مواد مخدر و تبلیغات ضد دینی در سطح جامعه و بین مخاطبان مختلف کودکان، نوجوانان و جوانان است.

صبح خیز گفت: اختصاص ساعات زیاد برای بازی های رایانه‌ای، آسیب‌های جسمانی فراوانی از جمله بروز تیک‌ها و فشارهای عصبی، سردرد، چشم درد، چاقی، کمر درد، دردهای مفصلی انگشتان و مچ دست، کم خوابی و بی خوابی، اختلال در اشتها و خارج شدن ستون فقرات از حالت طبیعی را نیز می تواند به همراه داشته باشد.

وی آسیب های اخلاقی و از بین بردن رابطه فکری و عاطفی فرزندان و والدین را از دیگر آسیب های بازی های رایانه ای عنوان کرد که کودکان را تهدید می کند و افزود: برخی از کارشناسان معتقدند تماس بیش از حد با بازی های رایانه ای موجب اعتیاد کودکان به اینگونه بازی ها می شود.

صبح خیز تصریح کرد: دراین راستا باید با فرهنگ‌سازی در استفاده از بازی های رایانه‌ای وهمچنین جایگزینی بازی‌های ایرانی بر تهدیدها و آسیبهای پیش رو غلبه کنیم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016