چهارشنبه 3 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انجام ورزش از کوچک شدن بافت مغز در کهنسالی جلوگیری می‌کند

ورزش کردن مداوم و منظم در سنین بالا نسبت به انجام فعالیتهای روانی ذهنی و اجتماعی ‌بهتر می‌تواند به طور بالقوه از مغز در برابر تحلیل و انحطاط سلولهای مغزی محافظت کنند.

ایلنا: انجام فعالیت‌های ورزش به صورت منظم در سنین بالا می‌تواند از آتروفی و کوچک شدن بافت مغز جلوگیری کند.

به گزارش ایلنا، محققان دانشگاه ادینبورگ در اسکاتلند با بررسی پرونده‌های پزشکی و اسکن مغز۶۳۸ نفر از افرادی که در سال ۱۹۳۶در اسکاتلند متولد شده بودند طی یک دوره ۳ ساله دریافتند نسبت به بقیه افرادی که در فعالیتهای فیزیکی و ورزشی بیشتری شرکت می‌کردند کمتر دچار کوچک شدن مغز و سایر نشانه‌های پیری در مغز شدند.

براساس این گزارش محققان با مشاهده اسکن مغز این افراد تحت هدایت‌ام آر آی و بررسی جزئیات عادات ورزشی این افراد از جمله از حرکات مرتبط با کارهای لازم خانواده و یا انجام فعالیتهای ورزش سنگین و شرکت در ورزش‌های رقابتی به صورت چندین بار در هفته و هم چنین مشارکت آن‌ها در فعالیتهای اجتماعی و روانی تحریک کننده مغز افزودند افراد شرکت کننده در فعالیت‌های جسمانی بیشتر، نسبت به کسانیکه به ندرت ورزش می‌کردند کمتر دچار آتروفی و کوچک شدن بافت مغز شدند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




از طرفی نتایج دیگر این مطالعه نشان داد با توجه به اسکن‌های موجود مغز این افراد هیچ مزیت قابل ملاحظه‌ای در اندازه مغز افراد در صورت شرکت در فعالیتهای ذهنی و اجتماعی محرک مغز در طول این چارچوب زمانی مطالعه دیده نشده است.

به گفته محققان ورزش کردن مداوم و منظم در سنین بالا نسبت به انجام فعالیتهای روانی ذهنی و اجتماعی ‌بهتر می‌تواند به طور بالقوه از مغز در برابر تحلیل و انحطاط سلولهای مغزی محافظت کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016