شنبه 6 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تشخیص دیرهنگام و درمان ناقص عفونت می تواند منجر به ناباروری و سرطان شود

تهران - مسئول کلینیک سلامت جنسی مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا گفت:تشخیص دیر هنگام ودرمان ناقص عفونت های مسری آمیزشی می تواند به عوارض جدی همچون ناباروری و سرطان منجر شود.
[تشخیص دیرهنگام و درمان ناقص عفونت می تواند منجر به ناباروری و سرطان شود]

به گزارش پژوهشگاه فناوری های نوین علوم زیستی ابن سینا - جهاد دانشگاهی، دکترˈعلی آذین ˈ افزود : زنان بیشتر از مردان به بیماری های آمیزشی مبتلا می شوند این در حالی است که تشخیص بیماری های آمیزشی در زنان مشکل تر است زیرا عفونت اولیه ممکن است بدون علامت باشد.

وی ادامه داد: تشخیص ندادن بیماری های آمیزشی در زنان منجر به عوارض بعدی مانند بیماری های التهابی لگن، ناباروری، مرگ و میر و سرطان دهانه رحم می شود.

آذین خاطرنشان کرد که عفونت های منتقل شده از راه جنسی یا STI موجب بیماری های عفونی می شود و این بیماری ها در تماس جنسی از فردی به فرد دیگر منتقل می شوند و ممکن است عامل اولیه آنها ویروس، باکتری یا انگل باشد .

وی از افزایش ابتلا به بیماری های آمیزشی در دنیا خبر داد و افزود: با توجه به مسری بودن این بیماری ها، مراجعه نکردن بیمار برای تشخیص و درمان ناقص این بیماری ها ممکن است به عوارض بعدی مانند سرطان دستگاه های تولید مثل و کبد، ناباروری، سقط جنین، حاملگی خارج رحمی، ناهنجاری های مادرزادی، کوری و مرگ نوزاد، عفونت های نوزادان و شیرخواران، پیامدهای روانی و اجتماعی و حتی مرگ منجر شود.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی یادآور شد که قرص های پیشگیری از بارداری، دهانه رحم را در مقابل میکروب ها نفوذ ناپذیر می کند و در نتیجه عامل مهمی در پیشگیری از ابتلا به عفونت محسوب می شود.

این عضو تیم تخصصی مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا خاطرنشان کرد : تشخیص صحیح و سریع، درمان موثر و کامل، آموزش در زمینه پیشگیری و کاهش خطرو درمان به موقع از اصولی است که می تواند باعث کنترل و درمان بیماری های آمیزشی شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016