چهارشنبه 17 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اختلال در تنظیم کلسیم از عوامل بروز آلزایمر است

تهران - رییس شبکه تحقیقات علوم اعصاب کشور گفت: اختلال در تنظیم کلسیم و افزایش کلسیم داخل سلول ها از جمله عوامل ایجاد کننده آلزایمر است.
[اختلال در تنظیم کلسیم از عوامل بروز آلزایمر است]

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا ، دکتر ˈفرشته معتمدیˈ روز چهارشنبه در همایش علوم اعصاب پایه و بالینی افزود: شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد در آلزایمر، افزایش کلسیم در داخل سلول ها ایجاد می شود و سلول را آسیب پذیر می کند.

وی یادآور شد کلسیم نقش های متعددی در مغز از جمله رشد و تکامل مغز، پردازش اطلاعات و کنترل قدرتمند ترین مدارهای مغز را برعهده دارد.

رییس شبکه تحقیقات علوم اعصاب کشور ، افزایش سن را یکی از دلایل اختلال در تنظیم کلسیم خون برشمرد و اظهار داشت: بیماری آلزایمر از یک قسمت مغز آغاز شده و به تدریج تمام بخش های مغز را فرا می گیرد.

معتمدی با بیان اینکه آلزایمر یک بیماری پیشرونده است، گفت: اختلالات شناختی، اختلال در گفتار، تغییرات خلق و خو و ضعف حافظه از جمله علایم بیماری آلزایمر به شمار می رود که با بیشتر شدن سن، احتمال بروز آن نیز افزایش می یابد.

وی افزود: هر 70 ثانیه ، یک نفر در آمریکا براثر بیماری آلزایمر جان خود را از دست می دهد که پیش بینی می شود این میزان در سال 2050 به یک نفر در هر 33 ثانیه برسد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




معتمدی ادامه داد: در آمریکا از سال 2000 تا 2008 ، مرگ و میر بر اثر سکته های مغزی و قلبی به ترتیب 20 و 13 درصد کاهش یافته درحالیکه طی این مدت مرگ و میرهای ناشی از بیماری آلزایمر، 66 درصد افزایش یافته است.

همایش علوم اعصاب پایه و بالینی که از امروز (چهارشنبه) آغاز شده تا 19 آبان ماه جاری در مرکز همایش های بین المللی رازی تهران ادامه دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016