چهارشنبه 24 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سامانه پایش سیگنال قلب بیماران در منزل رونمایی شد

تهران- سامانه پایش سیگنال قلب بیماران در منزل به همراه سه دستاورد علمی دیگر امروز - چهارشنبه - درسومین نمایشگاه دستاوردهای فناورانه دانشگاه تهران رونمایی شد.

سامانه پایش سیگنال قلب بیماران در منزل با استفاده از شبکه های حسگر طراحی شده است و با استفاده از این سامانه می توان ضربان قلب بیماران به ویژه بعد از عمل جراحی را از راه دور کنترل کرد و در هرلحظه از وضعیت بیمار آگاه شد.

همچنین این سامانه دارای پایگاه داده ای است که اطلاعات مربوط به ضربان قلب بیماران در آن ذخیره می شود و می توان از آن در پردازش اطلاعات استفاده کرد.

همچنین امروز از سه دستاورد علمی شامل پرنده بدون سرنشین ، چشم روباتیک جامع و روبات گاف در دانشگاه تهران رونمایی شد .

ˈپرنده بدون سرنشینˈ دارای 6 کیلوگرم وزن است و این پرنده قابلیت حمل سه کیلوگرم بار را دارد . پرنده بدون سرنشین توسط محققان دانشکده علوم و فنون دانشگاه تهران طراحی و ساخته شده است.

بدنه این پرنده از جنس آلومینیوم است و در موارد مختلف کاربرد دارد.

ˈچشم روباتیک جامعˈ به منظور شبیه سازی سامانه های هوافضایی در سه درجه آزادی ( طول ، عرض و ارتفاع ) ساخته شده است . این چشم روباتیک دارای دوربین هایی جامع و سیستم کنترل و ایزولاسیون است.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




روبات ˈگافˈ به منظور عملکرد مونوروبات ها و شبیه سازی حرکت هواپیماها و نیز آموزش خلبان ها در دوره های شش ماهه به کار می رود.

این روبات کار ایزولاسیون و از بین بردن خطاهای پیچیده کنترل غیر خطی را به عهده دارد.

سومین نمایشگاه دستاوردهای فناورانه دانشگاه تهران از 22 آبان ماه امسال در ساختمان مرکزی این دانشگاه آغاز شده است . این نمایشگاه تا بعدازظهر امروز ادامه دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016