پنجشنبه 9 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

"اينترنت اشياء" هم ابداع شد!

با ارائه سيستم جديد متشکل از چندين لامپ متصل به شبکه دوستان و بستگان می‌توانيد از زمان رفت و آمد فرد مورد نظر باخبر شويد.

به گزارش سرويس فناوری خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، فناوری Good Night Lamp در واقع سيستمی متشکل از لامپ‌های روميزی است که فرد مالک می‌تواند آن‌ها را در ميان افراد خانواده و دوستانش توزيع کند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اين لامپ‌ها از راه دور با يکديگر ارتباط برقرار می‌کنند و هنگامی که يک لامپ توسط شخص دارنده، خاموش يا روشن می‌شود، اين عمل در لامپ‌های ديگر که نزد افراد خانواده هستند، تکرار می‌شود و بنابراين علائم روشنی در خصوص رفت و آمد فرد مورد نظر، در اختيار می‌گذارند. اين افراد می‌توانند حتی از نقاط دور جهان نيز بر رفت و آمد اين شخص نظارت کنند.

ابداع مزبور به نوعی «اينترنت اشيا» (Internet of Things) لقب گرفته و توسط الکساندرا دشامپ‌- سونسينو ارائه شده است.

در اين روش لامپ‌ها در سراسر شبکه با يکديگر ارتباط برقرار می‌کنند.

به گفته سونسينو، سيستم جديد شامل يک «لامپ بزرگ» و تعدادی لامپ کوچک است به طوری که با روشن شدن لامپ بزرگ، لامپ‌های کوچک نيز روشن می‌شوند. اين لامپ‌های کوچک در نزد اعضای خانواده يا دوستان قرار دارند.

لامپ بزرگ از طريق Wi-Fi عمل می‌کند و فرد می‌تواند با يک برنامه ساده آن را به Mac يا PC متصل کند و در نتيجه سيستم به اينترنت وصل می‌شود.

هنوز در خصوص تاريخ عرضه و بهای اين فناوری خلاقانه گزارشی ارسال نشده اما بر اساس اعلام وب سايت Good Night Lamp، ابداع جديد تا سال ۲۰۱۳ در دسترس مصرف‌کنندگان قرار خواهد گرفت.

همچنين گفته می‌شود سيستم مزبور ماه ژانويه و در نمايشگاه CES ۲۰۱۳ به نمايش گذاشته می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016