شنبه 11 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ماده موثر موجود در ˈهل ˈباعث تحریک اثر سم زدایی کبد می شود

تهران -کارشناس تحقیقات میکروبیولوژی مواد غذایی گفت : ماده موثر موجود در ˈهل ˈ باعث تحریک اثر سم زدایی کبد می شود و طول عمر و اثر بخشی بسیاری از داروهای طبیعی و تجویزی را کاهش می دهد.

دکتر ˈنسرین حاجی سید جوادی ˈدر گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود :هل ادویه ای گران قیمت بعد از زعفران و وانیل محسوب می شود و خواص درمانی بسیاری دارد .

وی اظهار داشت : هل به عنوان طعم دهنده انواع شیرینی کاربرد دارد و همچنین دارای خواص اشتها آور، محرک معده ، ضد نفخ ، مرهم ، ادرار آور است .

سید جوادی خاطر نشان کرد :هل در درمان انواع دل درد ، بی حالی و خستگی ، بی اشتهایی ، تهوع به خصوص تهوع صبحگاهی دوران بارداری ، تب و سرما خوردگی ، آنفولانزا ، نفخ و سو ء هاضمه ، افزایش اسید معده و اختلالات کبدی بسیار موثر است.

کارشناس تحقیقات میکروبیولوژی مواد غذایی اضافه کرد :دانه هایی که به صورت پودر ریز در هل برای سردرد مصرف می شود و اسانس روغنی ماده موثر در هل دارای اثرات ضد عفونی کننده بر ضد میکروب هاست .

حاجی سید جوادی گفت :اثرسم زدایی ماده موثره موجود در هل باعث متابولیزه کردن مواد در کبد شده و این ماده موجب دفع زودتر سم از بدن می شود.

به گفته وی هل طبیعتی گرم دارد و مصرف آن به همراه قهوه میزان تحریک اعصاب را افزایش می دهد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




کارشناس تحقیقات میکروبیولوژی مواد غذایی اضافه کرد : ریشه های جوان هل به صورت خام ، برشته و یا بخار پز مورد استفاده قرار می گیرد و از برگ های آن برای پیچیدن مواد غذایی برای طعم دار کردن می توان بهره جست .

حاجی سید جوادی گفت :برگ های هل خاصیت دفع حشرات را دارد و در هندوستان از هل به عنوان ملکه ادویه ها نام می برند و همچنین از غلاف های پوست شده هل در ادویه کاری استفاده می شود .


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016