پنجشنبه 5 آبان 1384

مهليس خواهان بازجويي از مقامات سوري در "قبرس" است، ايرنا

دمشق، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۸/۰۵‬
خارجي. سياسي. سوريه. مهليس. قبرص. بازجويي.

"دلتو مهليس" رييس كميته‌ي بين‌المللي تحقيق در مورد ترور "رفيق الحريري" نخست وزير پيشين لبنان، در تدارك بازجويي از شماري مقامات سوري در كشور "قبرس" است.

روزنامه‌ي فرامنطقه‌يي "الحيات" روز پنجشنبه به نقل از منابع سياسي رسمي لبنان، نوشت: در صورت تصويب قطعنامه‌ي پيشنهادي آمريكا و فرانسه در مورد سوريه، مهليس علاوه بر تجديد بازجويي از مسوولاني كه ماه گذشته در سوريه از آنان بازجويي كرد، تعداد ديگري از مسوولان سوري را براي شنيدن اظهاراتشان فرا خواهد خواند.

فرانسه و آمريكا روز سه شنبه‌ي گذشته، پيش نويس قطعنامه‌يي را براي اعمال مجازات سوريه، به شوراي امنيت ارايه كردند.

بر اساس اين پيش نويس، سوريه بايد بدون هيچ قيد وشرطي با كميته‌ي تحقيق بين‌المللي همكاري، و هر سوري متهم به مشاركت در ترور الحريري را به كميته تسليم كند.

بر اساس پيش نويس ياد شده، دمشق بايد با بازجويي كميته‌ي بين‌المللي از شهروندان سوري در خارج از اين كشور و بدون حضور نمايندگان آن موافقت كند، همچنين دخالت در امور داخلي لبنان و حمايت از تروريسم را متوقف سازد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

"دلتو مهليس" رييس كميته‌ي بين‌المللي تحقيق در مورد ترور الحريري، در گزارشي كه پنجشنبه شب گذشته به "كوفي عنان" دبيركل سازمان ملل تقديم كرد، مدعي شد كه ترور الحريري، با اطلاع مقامات سوري و هماهنگي تشكيلات امنيتي لبنان و سوريه صورت گرفته است.

الحريري، بهمن ماه گذشته در انفجاري در غرب بيروت كشته شد.

گزارش رييس كميته‌ي بين‌المللي تحقيق در مورد ترور الحريري، كه با استناد به شهادت افراد داراي سوء پيشينه تدوين شده، با موج شديد انزجار و نكوهش افكار عمومي در سوريه، و اتحاديه‌ي عرب روبه‌رو شده است.

دنبالک: http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/26924

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مهليس خواهان بازجويي از مقامات سوري در "قبرس" است، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016