پنجشنبه 1 دی 1384

صدام خطاب به كاخ سفيد: دروغگوها، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل

صدام در دادگاه امروز (پنجشنبه) خود كاخ سفيد را متهم به دروغگويي كرد و براي اثبات اظهاراتش به اتهامات قبل از جنگ مبني بر وجود سلاح‌هاي شيميايي در عراق و تكذيب شكنجه‌اش در زندان آمريكايي‌ها اشاره كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) به نقل از خبرگزاري رويتر، صدام در سخنان خود در هفتمين جلسه‌ي محاكمه‌اش به اتهام جنايت عليه بشريت بار ديگر نبرد لفظي‌اش را با واشنگتن از سر گرفت.

وي خطاب به قاضي گفت: كاخ سفيد دروغگو است. آن‌ها مي‌گفتند كه عراق سلاح شيميايي دارد. آن‌ها وقتي آنچه را صدام گفته تكذيب مي‌كنند، بازهم دروغ مي‌گويند.

صدام در سخنان خود مدعي شد: صهيونيست‌ها و دولت آمريكا از صدام متنفر هستند. آن‌ها مي‌گفتند من متحد تروريسم هستم اما بعدا اعتراف كردند كه اينطور نبوده است. سه تن از تيم پزشكي آمريكا زخم‌هاي مرا ديده‌اند. مردي كه در كاخ سفيد نشسته دروغگو است. او مي‌گفت كه در عراق سلاح كشتار جمعي وجود دارد.

جلسه‌ي محاكمه‌ي روز پنجشنبه بيشتر از جلسات قبل شبيه به تئاتر بود. و هرج و مرج در آن مشهودتر بود.

قاضي، محافظ دادگاه را پس از شكايت متهمان مبني بر اينكه وي آن‌ها را تهديد كرده، بركنار كرد.

برادر ناتني صدام نيز دادستان‌ها را متهم كرد كه از اعضاي سابق حزب بعث هستند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

يكي از دادستان‌ها در پاسخ به برزان التكريتي، برادر ناتني صدام گفت: اين بزرگترين توهين به من در طول زندگيم بوده است. من با حزب خون‌ريز شما متحد بوده‌ام؟

در اينجا التكريتي از جاي برخاست و فرياد زاد: زنده باد بعث.

وي از شيوه‌ي پخش تلويزيوني محاكمه انتقاد كرد و گفت: اگر صدا مجددا و ناگهان قطع شود در جلسه بعدي حاضر نخواهم شد، البته از تصميم همراهانم چيزي نمي‌دانم.

دنبالک: http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/28050

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'صدام خطاب به كاخ سفيد: دروغگوها، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016