شنبه 30 اردیبهشت 1385

اعتراض شديد اللحن سوريه به بيانيه‌ اتحاديه‌ اروپا، ايرنا

دمشق ، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۵/۰۲/۳۰‬

دولت سوريه روز شنبه به طور رسمي به بيانيه‌ي اتحاديه‌ي اروپا اعتراض كرد كه در آن از "روند دستگيري فعالان حقوق بشر در سوريه" ابراز نگراني شده است .

اتحاديه‌ي اروپا شامگاه جمعه در بيانيه‌يي، سوريه را همچنين به "احترام به آزادي بيان" فراخوانده است .

به‌گزارش خبرگزاري رسمي سوريه، "احمد عرنوس" معاون وزير امور خارجه‌ي اين كشور، "فرانك هيسكه" نماينده‌ي اتحاديه‌ي اروپا و "كارل شراميك" سفير اتريش در سوريه را احضار و نسخه‌يي از بيانيه‌ي اعتراض آميز دولت متبوع خود را تسليم آنان كرد.

كشور اتريش هم اكنون رياست دوره‌يي اتحاديه‌ي اروپا را برعهده دارد.

در اين بيانيه كه توسط وزارت امور خارجه‌ي سوريه منتشر شد، آمده است:
مسايلي كه در بيانيه‌ي اتحاديه‌ي اروپا آمده، دخالتي غير قابل قبول در امور داخلي سوريه به شمار مي‌رود.

وزارت امور خارجه‌ي سوريه، اين نكته را كه خواسته‌ي اتحاديه‌ي اروپا جزو اختيارات ملي كشورها و در چارچوب حفظ منافع و اجراي قوانين آنان است، به هيسكه و شراميك گوشزد كرد.

سوريه تصريح كرد: كشورهايي كه اجازه مي‌دهند، ديگران بر خلاف بديهي‌ترين اصول حقوق بشر و توافقنامه‌هاي بين‌المللي ، زندانهاي مخفيانه در قلمروشان ايجاد و هواپيماهاي حامل زندانيان برفراز حريم هوايي آنان پرواز كنند، حق ندارند مدعي دفاع از حقوق بشر شوند و آن را بهانه‌يي براي دخالت در امور داخلي ديگر كشورها قرار دهند.

در اين بيانيه همچنين آمده است: كشورهايي كه براي واداشتن فلسطينيان به بركناري دولت منتخب خود، آنان تحريم كرده‌اند، اجازه ندارند، مدعي دفاع از حقوق بشر و دمكراسي باشند.

وزارت امور خارجه‌ي سوريه، با ابراز شگفتي از بيانيه‌ي اتحاديه‌ي اروپا، از آن خواست، از تلاش‌هاي مفتضحانه براي دخالت در امور داخلي سوريه، دست بردارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اتحاديه‌ي اروپا در بيانيه‌ي خود كه جمعه شب در "وين" منتشر شد، آزادي هر چه سريعتر فعالان سياسي و حقوق بشر در سوريه را نيز خواستار شده است .

دستگاه امنيتي سوريه طي چند روز گذشته، شماري از امضاكنندگان اعلاميه‌ي دمشق - بيروت، از جمله "ميشل كيلو" نويسنده و "انور البني" از منتقدان سرشناس نظام سياسي اين كشور را بازداشت كرده است.

گفته مي‌شود، اعلاميه‌ي دمشق - بيروت كه محتواي كامل آن به رسانه‌ها درز نكرده، خواستار تصحيح روند مناسبات متشنج سوريه و لبنان شده است.

اين در حالي است كه دولت سوريه، مفاد اين اعلاميه را گمراه‌كننده توصيف وامضاكنندگان آن را به تبرئه‌ي آمريكا واسراييل در بحران جاري لبنان و متهم كردن سوريه در اين زمينه متهم كرده است.

دنبالک: http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/30067

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اعتراض شديد اللحن سوريه به بيانيه‌ اتحاديه‌ اروپا، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016