پنجشنبه 1 تیر 1385

صدام در اعتراض به قتل وکيلش اعتصاب غذا کرد، ايسنا

- ۱۰۰ کارگر عراقی از محل کارشان ربوده شدند
- وزارت خارجه‌ی روسيه: از سرنوشت ديپلمات‌های ربوده شده در بغداد اطلاع نداريم

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - منطقه‌يی

رييس تيم دفاع از صدام اعلام کرد که ديکتاتور سابق عراق در اعتراض به قتل وکيلش دست به اعتصاب غذا زده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، خليل الدليمی، رييس تيم دفاع از صدام، گفت: صدام و ۵۵ تن از زندانيان ديگر که از مقام‌های رژيم وی هستند، از روز چهارشنبه پس از شنيدن خبر کشته شدن خميس العبيدی، وکيل مدافع صدام، دست به اعتصاب غذا زدند.

وی گفت: صدام و ديگران از آمريکا و جامعه بين‌المللی خواسته‌اند امنيت ديگر وکلای دفاعی را تضمين کنند.

وی گفت که خبر اعتصاب غذا را از طريق تماس‌های ويژه‌اش با صدام شنيده است.

سخنگوی ارتش آمريکا در اين رابطه‌ گفت که از جريان اعتصاب غذا اطلاعی ندارد و اين موضوع را بررسی خواهد کرد.

الدليمی گفت که تيم دفاعی با سازمان ملل و ديگر احزاب مربوط به اين محاکمه تماس گرفته‌ و از آنها خواسته‌اند هر آن چه در توان دارند برای حفاظت از وکلا انجام دهند.

العبيدی سومين وکيل مدافع صدام و هفت تن از اعضای سابق حکومت وی بود که کشته می‌شود.

از سوی ديگر ۱۰۰ تن از کارگران يک کارخانه‌ی متعلق به وزارت صنايع عراق توسط مردان مسلح در شمال بغداد هنگام ترک محل کارشان ربوده شدند.

کارگران کارخانه‌های هتين و نصر در منطقه تاجی، واقع در شمال بغداد، هدف حمله‌ی ۵۰ مرد مسلح که با مينی‌بوس وارد منطقه شده بودند، قرار گرفته و ربوده شدند.

يک منبع امنيتی عراق، گفت: اين کارگران مطابق معمول سوار سرويس شده و منتظر راننده بودند که مردان مسلح آنها ربودند. هنوز جزئيات ديگری از اين آدم ربايی اعلام نشده است.

هتين و نصر از مجتمع‌های وابسته به صنايع نظامی عراق هستند که پيش از اين تحت کنترل صدام اداره می‌شدند و اکنون به وزارت صنايع تعلق دارد.

از سوی ديگر ۱۱ تن در حوادث ديگری در عراق کشته شدند چهار تن در اثر انفجار يک بمب در بغداد، پنج تن در اطراف بعقوبه و دو تن ديگر در موصل. هم‌چنين پليس کرکوک از دستگيری يک کرد عضو القاعده که حامل فهرستی از اعضای کرد اين گروه تروريستی بود، خبر داد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پليس هم‌چنين جسد ۱۸ تن را در موصل کشف کرده است.

خبرگزاری آسوشيتدپرس نيز اعلام کرد : ۷ تفنگدار و يک ملوان آمريکايی به اتهام قتل يک عراقی محاکمه شدند. تمامی اين هشت تن متهم به ربودن اين فرد ، توطئه، اظهارات دروغ و قتل اين عراقی شدند.

از سوی ديگر خبرگزاری نوبوستی به نقل از وزارت امور خارجه‌ی روسيه اعلام کرد که تاکنون هيچ اطلاعی از سرنوشت چهار ديپلمات روسی در بغداد بدست نيامده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه‌ی روسيه، گفت: شورای مجاهدين که مسووليت ربودن اين ديپلمات‌ها را بر عهده گرفته‌اند اين ديپلماتها را تهديد به مرگ کردند.

وی آزادی فوری اين ديپلمات‌ها را خواستار شده و اظهار داشت که اين افراد از مردمان محترم روسی هستند و هرگز در هيچ کجا عليه اسلام وارد جنگ نشدند.

دنبالک: http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/30657

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'صدام در اعتراض به قتل وکيلش اعتصاب غذا کرد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016