چهارشنبه 4 مرداد 1385

کوفی عنان خواستار آتش بس فوری در لبنان شد، ايرنا

رم،خبرگزاری جمهوری اسلامی ‪۸۵/۰۵/۰۴‬

" کوفی عنان " دبير کل سازمان ملل در سخنانی در کنفرانس بين‌المللی بحران خاور ميانه در رم ، خواستار آتش بس فوری ميان طرفين درگيری در لبنان شد.

خبرگزاری‌آنسا به‌نقل از عنان نوشت: از حزب‌الله می‌خواهم تاپرتاب موشک عليه مردم غيرنظامی دراسراييل را قطع کند و از اسراييل نيز می‌خواهم تا به بمباران و عمليات زمينی پايان دهد.

دبيرکل سازمان ملل افزود: توقف فوری دشمنی‌ها اولويت مطلق‌است ، زيرا تنها به اين صورت عمليات اساسی کمک رسانی امکان پذير خواهد بود.

عنان همچنين بر لزوم ايجاد يک نيروی بين‌الملل که يک نقش اساسی را ايفا کند ، تاکيد کرد.

وی سپس خواستار تعريف يک چارچوب سياسی که بتواند پايان دشمنی‌ها را تبديل به‌روند صلح درازمدت نمايد شد و برتعهد قوی اقتصادی برای بازسازی لبنان تاکيد کرد.

عنان آنگاه خطاب به شرکت‌کنندگان در کنفرانس گفت : کنفرانس رم بايد يک پيام پرقدرت و يک صدا را اعلام کند.

وی ابراز اميدواری کرد تاکنفرانس لبنان در رم‌از شورای امنيت سازمان ملل بخواهد تا درخواست آتش بس فوری دشمنی‌ها را اعلام کند.

عنان به موضوع زندانی‌ها و محدود کردن مرزها ميان لبنان و سوريه اشاره کرد و خواستار به جريان انداختن نقش سوريه و ايران شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در جريان کنفرانس به نشانه احترام به قربانيان جنگ خاورميانه‌از جمله ‪ ۴‬ناظر سازمان ملل که ديروز در جنوب لبنان بر اثر حمله اسراييل کشته شدند يک دقيقه سکوت اختيار شد.

عنان درپايان گفت : همانطورکه برای احترام به‌قربانيان سکوت می‌کنيم بايد از خود نيز بپرسيم که تا هفته‌های آينده چند نفر ديگر خواهند مرد.

دنبالک: http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/31132

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'کوفی عنان خواستار آتش بس فوری در لبنان شد، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016