جمعه 28 مهر 1385

هنيه درخواست برای انتخابات جديد را رد کرد، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - منطقه‌يی


اسماعيل هنيه امروز (جمعه) اعلام کرد جنبش حماس هرگونه اقدام محمود عباس برای اعلام برگزاری انتخابات زودهنگام يا انحلال دولت به عنوان راهی برای شکست بن بست سياسی به وجود آمده را رد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاری رويتر، اسماعيل هنيه، نخست وزير حماس در گفت‌وگو با نمازگزاران در مسجدی در غزه به طور علنی و شفاف نگفت حماس اقدامی را برای مخالفت با محمود عباس، رييس تشکيلات خودگردان به انجام می‌رساند اما اظهاراتش می‌تواند بر تلاش‌ها در جهت تسهيل تنش‌هايی که مناقشات داخلی را به وجود آورده و بيم جنگ داخلی را نيز طنين انداز کرده، تاثير بگذارد.

هنيه اظهار داشت: تمام آن چيزی که داريد گزينه‌هايی است که هيچ هدفی ندارد به جز برکناری حماس از دولت، چرخه‌ی تاريخ به عقب باز نمی‌گردد. تمامی اين گزينه‌ها ثبات و آرامش را به ارمغان نمی‌آورد و راه گريزی برای اين بحران ارايه نمی‌کند.

اين در حالی است که عباس گفته بود وی مجبور است به زودی درباره‌ی سرنوشت دولت حماس تصميم گيری کند.

عباس به طور شفاف و علنی گزينه‌هايش را اعلام نکرده اما مشاورانش گفته‌اند وی احتمالا برگزاری انتخابات زودهنگام انتصاب يک کابينه اضطراری يا برگزاری همه پرسی برای اجازه به مردم فلسطين به منظور تصميم‌گيری در اين خصوص را اعلام می‌کند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


هنيه اظهار داشت: عباس براساس قانون حق ندارد درخواست انتخابات زودهنگام يا تشکيل دولت اضطراری را بدهد.

پيش از اين مقامات رسمی حماس و فتح در مذاکراتی به ميانجی‌گری مصر متعهد شده بودند اقداماتی را به منظور پايان دادن به خشونت‌های داخلی به انجام رسانند.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/31815

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'هنيه درخواست برای انتخابات جديد را رد کرد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016