یکشنبه 14 آبان 1385

صدام حسين به اعدام محکوم شد، خبرگزاری ها

صدام حسين، رهبر پيشين عراق، به اعدام با طناب دار محکوم شد.

بنا به گزارش ها وی پس از اعلام حکم در دادگاه گفت می خواهد حکمش توسط جوخه اعدام اجرا شود.

در جلسه پايانی دادگاه که روز يکشنبه ۵ نوامبر در ميان تدابير شديد امنيتی در بغداد، پايتخت عراق، برگزار شد، قاضی رئيس جمهور سابق عراق را به جرم 'جنايت عليه بشريت' به اعدام محکوم کرد.

خبرنگار بی بی سی در محل دادگاه می گويد صدام پس از اعلام حکم گفت: "الله اکبر... زنده باد عراق و ملت عراق... مرگ بر خائنين ... مرگ بر متجاوزين ... الله اکبر ..."

جلسه پايانی دادگاه صدام حسين در شرايطی برگزار شد که دولت عراق به دليل نگرانی از بروز خشونت از سوی هواداران وی در ميان گروه های سنی، در بغداد و استان های مجاور مقررات منع رفت و آمد اعلام کرده و مرخصی کليه خدمه ارتش را لغو کرده است.

خبرنگاران بی بی سی می گويند کمتر کسی در عراق فکر می کند که صدور حکم صدام به فروکش کردن خشونت ها کمکی بکند.

حکم متهمان ديگر

در اين جلسه برادر ناتنی صدام حسين، برزان ابراهيم تکريتی، و يک قاضی ارشد دادگاه انقلاب عراق در زمان حکومت صدام حسين نيز به اعدام با طناب دار محکوم شدند.

همچنين طاها ياسين رمضان، معاون رئيس جمهور در زمان صدام حسين به حبس ابد محکوم شد و سه مقام ديگر حزب بعث به دليل 'نقش داشتن در کشتار دجيل' به پانزده سال زندان محکوم شدند.

در اولين حکم صادر شده از سوی دادگاه، يکی از مقام های حزب بعث در دجيل به دليل 'کمبود مدارک' تبرئه شد.

اندرو نورث، خبرنگار بی بی سی در بغداد، می گويد در حاليکه اعلام اين حکم يقينا شادی بسياری از مردم عراق - بويژه در ميان شيعيان و کردها - را همراه خواهد داشت، اما مشخص نيست که واکنش احتمالی گروه های پيکارجوی سنی چه تبعاتی در پی داشته باشد.


صدام حسين در اين پرونده، به کشتار ۱۴۸ نفر از شيعيان در روستای دجيل متهم بود. اين کشتار در سال ۱۹۸۲ و در پی تلاش نافرجام پيکارجويان شيعه برای ترور صدام در اين روستا صورت گرفت.

***

واکنش‌ها به صدور حکم اعدام صدام

شادی و اعتراض برخی مردم عراق
مالکی: سياست تبعيض تا ابد به پايان رسيد
صدام: عراقی‌ها به دنبال انتقام‌جويی نباشند


خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - منطقه‌يی


در چهل و يکمين جلسه‌ی دادگاه صدام و همدستانش درباره‌ی پرونده‌ی الدجيل که به رياست قاضی رئوف رشيد عبدالرحمن برگزار شد، صدام به اعدام با طناب دار محکوم شد. وی هم‌چنين پس از متهم کردن دولت عراق به خيانت، با اخطار رييس دادگاه اخراج شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) احکام ديگر متهمان الدجيل که در کشتار ‌‌١٤٨ تن از شيعيان در سال ‌‌١٩٨٢ در الدجيل با رژيم صدام همکاری کردند نيز صادر شد:

- طه ياسين رمضان معاون صدام به حبس ابد به علاوه ‌‌١٠ سال حبس محکوم شد؛

- برزان تکريتی برادر ناتنی صدام به اتهام قتل و کشتار و وادار کردن مردم به مهاجرت به اعدام با چوبه‌ی دار و نيز ‌‌١٠ سال حبس محکوم شد؛

- عواد بندر قاضی دادگاه انقلاب و معاون رييس دفتر صدام به اعدام محکوم شد؛

- محمد عزاوی به دليل نبود مدارک کافی عليه وی آزاد شد؛

- علی دايح علی و عبدالله رويد هر کدام به ‌‌٢٢ سال حبس محکوم شدند؛

- ناصر عبدالله کاظم به ‌‌١٥ سال حبس محکوم شد؛

قاضی دادگاه اعلام کرد که اين حکم با اجماع صادر شده است.

در همين حال نوری المالکی با استقبال از صدور حکم اعدام صدام اظهار داشت: ديگر سياست به حاشيه کشاندن و تبعيض نژادی ميان مردم تا ابد به پايان رسيده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران به نقل از شبکه‌ی تلويزيونی الجزيره، نوری المالکی، نخست وزير عراق در سخنانی با اشاره به صدور حکم صدام اظهار داشت: صدام بدترين حاکم در طول تاريخ عراق بوده که تنها سياست وی سياست کشتار بوده است. حزب بعث نيز بدترين حزب در طول ‌٥٠ سال گذشته بوده است.

وی افزود: صدور حکم اعدام در خصوص ديکتاتور عراق درس عبرت بسيار آشکاری برای تمامی جنايتکاران به شمار می‌رود و ما خواهان محاکمه سريع و عادلانه تمامی مجرمان هستيم. محاکمه تمامی آنهايی که حرمت ملت عراق را نقض کرده و مردم وطنمان را در رنج و گرفتاری قرار داده‌اند.

وی گفت: من به طرفداران صدام اعلام می‌کنم که ما خواهان تشکيل عراقی بدون حادثه انفال، دجيل، گورهای دسته‌ جمعی و جنگ و کشتار هستيم. ما می‌خواهيم عراقی برابر را برای همه تشکيل دهيم عراقی که قانون در راس همه مسايل آن قرار بگيرد.

مالکی ادامه داد: ما هرگز نمی‌پذيريم که صدام را به دليل جناياتی که در حق ملت عراق، ايران کويت و سايرين انجام داده به گروه و طايفه‌ی مشخصی نسبت دهيم. اقدامات نظام سابق در قبال اين مردم لکه‌ی ننگی برای ما به شمار می‌رود.

وی در ادامه نسبت به درخواست برخی کشورهای غربی مبنی بر آزادی صدام و متحدانش ابراز تعجب کرد و گفت: اين محاکمه درسی برای تمامی جنايتکاران است.

مالکی ادامه داد: دولت عراق تمامی باب‌ها را برای مشارکت گروه‌های مختلف در روند سياسی باز گذاشته است.

نخست وزير عراق هم چنين حزب بعث سابق اين کشور را مسوول تمامی جنايات در اين کشور دانست و افزود: صدور حکم اعدام در خصوص متهمان اصلی پرونده الدوجيل پاسخی به فريادهای مردم رنج ديده بود که مجبور بودند عزيزانشان را دفن کنند اما جرات گريه کردن نداشتند.

وی گفت: اين حق تمامی ملت عراق است که با صدور اين حکم خوشحال شوند اما اين حکم چيزی را جبران نمی‌کند. آيا می‌توان آنهايی را که کشته شده‌اند بازگرداند؟

هم‌چنين صدور حکم اعدام برای صدام و دو تن از همدستانش با استقبال مسوولان انگليسی و آمريکايی روبه‌رو شد. دولت عراق نيز اعلام کرد که صدام به آنچه مستحقش بود، محکوم شده است.

به گزارش ايسنا شبکه‌ی تلويزيونی الجزيره در خبری اعلام کرد: مارگارت بکت، وزير خارجه‌ی انگليس از صدور حکم اعدام برای صدام ابراز خرسندی کرد.

زلمای خليل‌زاد، سفير آمريکا در عراق نيز با استقبال از صدور حکم اعدام برای صدام گفت: اين تصميم نشان دهنده‌ی تعهد ملت عراق در خصوص بازخواست از مسوولان عراقی و سنگ بنايی برای آينده‌ی اين کشور است.

علی دباغ، سخنگوی دولت عراق نيز اين حکم دادگاه جنايی عالی عراق را عادلانه و منصفانه و مورد انتظار دانست و گفت: البته اين کمترين مجازات برای صدام در مقابل جناياتش شمرده می‌شود.

يک قانون‌گذار اهل تسنن که نخواست نامش فاش شود گفت: اين يک حکم سياسی در يک دادگاه سياسی بود.

برهم صالح، معاون نخست‌وزير عراق که از کردهای عراق است، نيز به خبرگزاری رويتر گفت: دادگاه حرفه‌يی بودن و عادلانه بودنش را ثابت کرد. صدام از عدالتی برخوردار شد که ‌٣٥ سال مردم عراق را از آن محروم ساخته بود.

وی افزود: اميدوارم اين حکم بتواند به فصل غم‌بار و خونين تاريخ عراق خاتمه دهد. ما هرگز اين دوران را فراموش نمی‌کنيم و همواره هشيار خواهيم بود و هرگز اجازه نخواهيم داد دوباره استکبار و ديکتاتوری در عراق برقرار شود.

عبدالعزيز حکيم، رييس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق که قدرتمندترين بلوک شيعه در دولت محسوب می‌شود با تقدير از اين حکم گفت: اکنون وقت آن رسيده تا عراقی‌ها متحد شوند. صدام نابود شد. ديکتاتوری و بی‌عدالتی برای هميشه رفته است.

وی افزود: آنچه برای وی رخ داد درس عبرتی بود برای همگان برای همه‌ی ديکتاتورها تا بدانند در نهايت بدست کسانی که مورد ظلم آنها واقع می‌شوند و از بی‌عدالتی‌شان رنج می‌برند چه سرنوشتی خواهند داشت.

حکيم تاکيد کرد: من از همه‌ی عراقی‌ها می خواهم که متحد شوند.

هم‌چنين خليل الدليمی، رييس هيات دفاعی صدام، در گفت‌وگويی تلفنی با خبرگزاری آسوشيتدپرس پس از صدور حکم اعدام صدام اظهار داشت: صدام از عراقی‌ها خواسته که درگيری‌های قومی که کشور را دچار شکاف و تفرقه می‌کند متوقف کرده و به دنبال انتقام‌جويی نباشند.

الدليمی گفت: اين پيام رييس جمهور عراق به مردمش در جريان ديداری که امروز صبح و پيش از اعلام حکمش از سوی دادگاه داشتيم، اعلام شد.

اين در حاليست که نجيب نعيمی، يکی از اعضای هيات دفاع صدام اين حکم را ناعادلانه خواند و گفت: اتهامات در خصوص طه ياسين رمضان درست نيست.

بهاء العرجی، عضو ائتلاف عراق و يکی از نمايندگان پارلمان اين کشور ضمن تاريخی توصيف کردن اين دادگاه اعلام کرد: رای دادگاه کاملا عادلانه و شفاف بوده است.

وی گفت: اميدوارم صدور چنين حکمی آغازی برای سرکوبی تروريست‌ها باشد. ما معتقديم که عراق امروز به خاطر صدور اين حکم بسيار خوشحال است.

در جلسه‌ی امروز دادگاه صدام، قاضی از خليل الدليمی، رييس تيم دفاعی صدام که بعد از صدور حکم در خصوص صدام کاملا آرام به نظر می‌رسيد، خواست تا شکايت‌های متهمان را طی يادداشتی به دادگاه ارايه دهد تا بعد از بررسی اين حکم توسط رييس‌جمهور و نخست وزير حکم اعدام يک ماه بعد از صدور آن قابل اجرا باشد.

عواد بندر، از ديگر متهمان پرونده‌ی الدجيل ضمن قرائت حکم با فرياد الله اکبر سخنان قاضی را همراهی می‌کرد. صدام نيز در حالی که قرآن در دست داشت ضمن اعتراض به صدور حکم می‌گفت: من رييس‌جمهور عراق هستم و قضات اين دادگاه را برکنار می‌کنم.

صدام به علت مهاجرت اجباری برخی عراقی‌ها به ‌١٠ سال زندان نيز محکوم شده است.

برزان تکريتی، برادر ناتنی صدام نيز به دليل قتل عمد و جنايت‌های بشری به ‌١٠ سال زندان محکوم شد.

سردبير روزنامه‌ی الصباح - چاپ پاريس - نوشت: جلال طالبانی، رييس جمهور عراق به من گفته است که حکم اعدام صدام را امضا نخواهد کرد اما معاونانش می‌توانند اين حکم را امضا کنند و به اين ترتيب حکم قابل اجرا خواهد بود.

رييس جبهه‌ی التوافق عراق نيز اين حکم را عادلانه خواند اما گفت که برخی از اعضا به دليل ترس و نگرانی حاضر به اعلام رضايت خود نيستند.

تعدادی از نمايندگان پارلمان عراق نيز در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با ابراز خوشحالی از اين حکم به مردم عراق تبريک گفتند.

علی سنيد، از اعضای پارلمان عراق گفت: امروز روز تاريخی در سرنوشت عدالت در خاورميانه است. امروز روزی است که برای اولين بار ديکتاتور بزرگ عراق به اعدام محکوم شد اين حکم پيروزی برای تمام ملت عراق به شمار می‌رود. از آن حمايت می‌کنيم و برای کسانی که نسبت به آن اعتراض کرده‌اند

متاسفيم. اين اولين دادگاهی بود که بطور مستقل ديکتاتور عراق را محاکمه کرد.

وی افزود: افتخار می کنيم که امروز شاهد سربلندی دادگاه عراق و اجرای قصاص عادلانه در خصوص صدام هستيم.

جواد رضا تقی، از ديگر اعضای پارلمان عراق نيز اين حکم را يک حکم تاريخی دانست و گفت: صدور چنين حکمی برای مردمی که پس از سال‌ها از ستم‌های صدام رهايی يافته‌اند بسيار خوشحال کننده است.

وی افزود: دادگاه عراق با صدور اين حکم خواسته‌ی ملت عراق را بازگو کرده و تمامی مردم بايد اين روز را به خاطر داشته باشند. امروز صدام با حضور در دادگاه حرف‌های ملت عراق را شنيد.

اين در حالی است که برخی اخبار از تظاهرات اعتراض آميز هزار تن از مردم شهر تکريت در اعتراض به حکم اعدام صدام حکايت دارد.

تظاهر کنندگان با در دست داشتن عکسهايی از صدام شعار می‌دادند الله اکبر بر مزدوران مرگ بر آمريکا و متحدانش، روح و جانمان فدای صدام.

در همين حال نيروهای امنيتی و ارتش عراق به منظور جلوگيری از بروز خشونت از سوی تظاهر کنندگان آنها را تحت محاصره قرار دادند در شهر بيجی نيز نيروهای آمريکايی به سوی تظاهر کنندگان تيراندازی کرده و خواهان متفرق کردن آنها شدند.

رائد جوحی، سخنگوی دادگاه جنايی عراق در يک کنفرانس مشترک مطبوعاتی در عراق با جعفر الموسوی، دادستان کل عراق اظهار داشت: دليل صدور حکم آزادی العزاوی به دليل نبود مدارک کافی برای اثبات اتهامات بوده است.

جوحی اظهار داشت: تدابير مربوط به ازسرگيری حکم اعدام در خصوص صدام و ديگر همدستانش بر اساس قانون عراق يک روز پس از صدور حکم انجام می‌شود. در اين مدت ديوان عالی به مدت ‌٣٠ روز فرصت دارد تا به ارايه شکايات ارايه شده از سوی هيات وکلای دفاع صدام بپردازد. پس از تصويب حکم صادره امروز از سوی ‌٩ قاضی رسيدگی به شکايات وکلا مرحله‌ی بعدی که اجرای حکم است انجام می‌شود.

موسوی نيز در خصوص اخراج کلارک از دادگاه گفت: وی در طول سخنانش به ملت عراق توهين کرد و به همين دليل از دادگاه اخراج شد.

وی افزود: از وکلای آمريکايی می خواهيم که از توهين به مردم عراق خودداری کنند.

موسوی ادامه داد: در صورت اجرای حکم اعدام در خصوص صدام باقی مسايل ساقط خواهد شد.

شيخ عبدالهادی الدراجی، سخنگوی جناح صدر،ضمن استقبال از صدور حکم اعدام صدام گفت: از دولت عراق می‌خواهيم مدت منع آمدو شد در کشور را تمديد کند چراکه احتمال بروز ناامنی به دليل انتقام‌جويی‌های تفکيريها و حاميان صدام وجود دارد.

بشری خليل از وکلای صدام دادگاه امروز را غير قانونی توصيف کرده و اظهار داشت: اين دادگاه در يک روز تعطيل برپا شده بنابراين نبايد حکمی صادر می‌شد.

وی افزود: روزهای انجام کار اين دادگاه از دوشنبه تا پنجشنبه است.

وی ادامه داد: مساله بعدی که در خصوص اين دادگاه مورد توجه است حکم در خصوص صدام است که بر اساس قانون عراق وی بايد تيرباران شود.

سازمان عفو بين‌الملل نيز نسبت به صدور حکم اعدام صدام ابراز تاسف کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران جلسه‌ی امروز دادگاه صدام ‌٥٠ دقيقه طول کشيد.

در شهرک صدر بسياری از جوانان شيعه با فريادهای شادی و پايکوبی به رغم اعلام مقررات منع رفت و آمد به خيابان‌ها ريختند و از صدور حکم اعدام برای صدام استقبال کردند و فرياد می‌زدند صدام را اعدام کنيد.

جشن‌های مشابهی هم چنان در مناطق شيعه نشين بغداد و ديگر شهرهای عراق گزارش شده است که همه مردم بدون در نظر گرفتن مقررات منع رفت و آمد به شادی پرداختند.

گفته می‌شود در منطقه سنی نشين اعظميه درگيری‌هايی ميان پليس و مردم رخ داده است که حداقل ‌٧ خمپاره در اطراف مسجد ابوحنيفه يکی از مکان‌های مقدس اهل تسنن در بغداد شليک شده است.

در مناطق کرد نشين عراق نيز مردم با شادمانی اقدام به شليک تيرهای هوايی در سراسر شهر کرکوک کردند.

برخی از شبکه‌های متعلق به احزاب شيعه نيز با قطع برنامه‌های خود اقدام به پخش موزيک‌های شاد نمودند.

محاکمه‌ی صدام در حالی در تاريخ ‌‌٨٤/٠٧/٢٧ آغاز شد که وی در تاريخ ‌‌٨٣/٤/١١ در اولين جلسه‌ی دادگاه قضايی عراق حاضر شد و تفهيم اتهام گرديد.

نزديک به ‌‌٥٠٠ اتهام عليه صدام مطرح شده است اما مقامات دادگاه تصميم گرفتند تنها در ‌‌١٢ مورد صدام را محاکمه کنند که در اين ميان اشاره به حمله به ايران نشده است.

دادگاه موارد کلی اتهامی صدام را اينگونه برشمرد: آزار و شکنجه‌ی زندانيان، مصادر اموال، تجاوز به نواميس مردم، جرايم انسانی و غير اخلاقی، محروم کردن مردم از حقوق قانونی‌شان، دستگيری و ترور نخبگان علمی و دينی، جنايات مربوط به حلبچه و کشتار عشيره بارزانی، جنگ عليه ايران، سرکوبی قيام شيعيان و کردها در سال ‌‌١٩٩١، از بين بردن زير بنای اقتصادی عراق، ربودن ثروت‌های ملی، فساد اخلاقی، مالی و اداری.

در همين حال امروز نيز پيش از شروع دادگاه صدام ناآرامی‌ها در عراق ادامه داشت. شبکه‌ی تلويزيونی الجزيره از کشته شدن ‌٥٣ تن در جنوب بغداد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) نيروهای آمريکايی و عراقی امروز( يکشنبه)‌اعلام کردند که طی عمليات مشترکی در جنوب بغداد ‌٥٣ تن از افراد مسلح را کشته‌اند.

در همين حال تحطان النعيمی، رييس کميته‌ی المپيک عراق از آزادی يکی از مربيان تيم نابينايان و يکی از بازيکنان آن خبر داد و گفت: ربايندگان افراد مذکور را پس از آزادی در يکی از مناطق بغداد رها کردند.

وی افزود: در حال حاضر اين افراد سالم بوده و در نزد خانواده‌هايشان به سر می‌برند.

از سوی ديگر يک هيات عراقی به منظور ديدار با مسوولان مصری و گروه‌های معارض عراقی موجود در اين کشور عازم قاهره شدند تا آن‌ها را قانع سازند به روند آشتی ملی بپيودند.

از سوی ديگر عادل عبدالمهدی، معاون رييس جمهور عراق اظهار داشت: اشغال، اقدمات تروريستی، تعطيلی روند سياسی کشور و کشيده شدن به سوی مسايل طايفه‌يی از عوامل ايجاد طرح آشتی ملی شد.

***

گروه از نمايندگان مجلس عراق حکم اعدام صدام را "اجرای عدالت" خواندند

تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی ‪۸۵/۰۸/۱۴‬

گروهی از نمايندگان مجلس عراق صدور حکم اعدام عليه صدام و چند تن از دستيارانش را اقدامی در راستای "اجرای عدالت" توصيف کردند.

به گزارش شبکه تلويزيونی العراقيه، "مثال الالوسی" نماينده مجلس و رئيس حزب امت عراق ضمن تبريک روز صدور حکم اعدام عليه صدام، وی را جنايتکاری دانست که هيچ يک از طوايف عراقی را از جنايات خود مستثنی نکرد و دامنه جناياتش به شيعيان، اهل سنت و کردها و ساير اقشار مردم عراق رسيد.

گروهی از نمايندگان عضو ائتلاف عراق يکپارچه نيز ضمن ابراز خرسندی از صدور حکم عليه متهمان پرونده دجيل از برخی سياستمداران عراقی که دادگاه عالی جنايی را هدف انتقادهای خود قرار داده و آن را غير قانونی توصيف کرده بودند، گله کردند.

اين نمايندگان ضمن تاکيد بر وحدت کشور و ملت عراق خواستار اجرای دقيق و کامل احکام صادره از سوی دولت عراق شده‌اند.

***

سفير آمريکا از حکم اعدام متحد سابق اين کشور ابراز خرسندی کرد

تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی ‪۸۵/۰۸/۱۴‬

"زلمای خليل‌زاد" سفير آمريکا در عراق در يک واکنش فوری، از صدور حکم اعدام "صدام" به‌عنوان مجرم اصلی کشتار مردم شهر دجيل ابراز خرسندی کرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دادگاه عالی جنايی عراق امروز صدام و دو تن ديگر از متهمان پرونده کشتار مردم دجيل را به اعدام محکوم کرد.

صدام تا پيش از جنگ نخست آمريکا با عراق در خليج فارس، به‌عنوان بازوی نظامی کاخ سفيد در منطقه، از خدمات و تسليحات واشنگتن و کشورهای اروپايی برای جنگ با ايران بهره فراوانی برد.

آمريکا، افزون بر اعطای تسليحات جنگی و شيميايی به صدام و تشويق کشورهای اروپايی به چنين کاری، از برخی کشورهای عربی منطقه نيز خواست به صدام کمک کنند که اين دولت‌ها ميلياردها دلار يه حکومت صدام پرداختند.

آمريکا که مجبور شد مستقيما در کنار عراق عليه ايران وارد جنگ شود، هواپيمای مسافری ايران را با شليک موشک منهدم کرد که بيش از ‪ ۲۰۰‬شهيد برجای گذاشت.

اسناد سازمان جاسوسی آمريکا (سيا) نشان می‌دهد هنگامی که ارتش عراق در برابر مقاومت و حملات دفاعی ايران زمينگير شده بود "دونالد رامسفلد" وزير دفاع کنونی آمريکا به‌عنوان نماينده ويژه "دونالد ريگان" رييس جمهوری وقت آمريکا، يکبار با صدام و دوبار با "طارق عزيز" وزير خارجه وقت ملاقات کرد.

براساس اين اسناد، رامسفلد به عنوان سهامدار چند کارخانه توليد مواد شيميايی خطرناک، وعده هرگونه کمکی را به صدام با هدف شکست ايران داد و پس از اين، محموله بمب‌ها و مواد شيميايی از آمريکا و غرب به عراق سرازير شد که شمار شرکت‌های صادرکننده به بيش از ‪ ۲۰۰‬مورد گزارش شده است.

کشتار مردم حلبچه و حملات شيميايی به شهرهای مختلف ايران و جبهه‌های جنگ، به‌عنوان نتيجه مذاکرات آمريکا و صدام و سپس ملاقات رامسفلد با صدام مورد تاييد قرار گرفته است.

***

تظاهرات اعتراض‌آميز در شهر تکريت نسبت به حکم اعدام "صدام"

تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی ‪۸۵/۰۸/۱۴‬

همزمان با موج شادی مردم بغداد و چند شهر ديگر عراق برای صدور حکم اعدام "صدام" و همدستان وی به‌علت کشتار مردم دجيل، گزارش‌هايی از اعتراض به اين حکم در شهر تکريت زادگاه صدام مخابره شده است.

به‌گزارش سی‌ان‌ان، صدها نفر در تکريت تظاهرات اعتراض‌آميز برپا کرده‌اند.

اما مردم بغداد با شليک تيرهای هوايی از رای دادگاه در مورد ديکتاتور سابق عراق استقبال کرده‌اند.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/31974

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'صدام حسين به اعدام محکوم شد، خبرگزاری ها' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016