دوشنبه 22 آبان 1385

محمد شبير، نخست وزير جديد فلسطين، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - منطقه‌يی


يک مقام عالی‌رتبه از حماس امروز (دوشنبه) تاييد کرد، جنبش فتح و حماس با نخست‌وزيری محمد شبير برای هدايت دولت متحد ملی آينده‌ی فلسطين موافقت کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاری آسوشيتدپرس، موسی ابومرزوق، معاون رهبر سياسی حماس به آسوشيتدپرس گفت: ‌اين دو جنبش با معرفی شبير به عنوان نخست وزير توافق کردند.

شيبر ۶۰ ساله دانشگاه اسلامی غزه را تا سال ۲۰۰۵ اداره می‌کرد. شبير که در آمريکا تحصيلات خود را تکميل کرده، يکی از نزديکان حماس است اما يک حامی فعال اين جنبش به شمار نمی‌رود.

يک مقام عالی‌رتبه از يک گروه ديگر فلسطينی به غير از فتح و حماس که در دمشق حضور داشت معرفی شبير به عنوان نخست وزير را تاييد کرد.

اين مقام رسمی که خواست نامش فاش نشود، گفت: فتح و حماس هم اکنون در حال مباحثه در خصوص آرايش دولت متحد ملی هستند.

محمد شبير درسال ۱۹۴۶ در شهر خان يونس واقع در جنوب نوار غزه متولد شد.

وی در يک خانواده بسيار بزرگ اين شهر به دنيا آمد و دوره ابتدايی، راهنمايی و متوسطه‌اش را نيز در خان يونس گذراند.

در سال ۱۹۶۸ در شهر صيدله در دانشگاه الاسکندريه به مدرک ليسانس دست يافت و تحصيلات عاليه را در سطح فوق ليسانس و دکترا در رشته‌ی بيولوژی در دانشگاه وست ويرجينيای آمريکا به پايان رساند.

وی پس از پايان تحصيلاتش در دانشگاه اسلامی در نوار غزه بازگشت و پس از آن به عنوان استاديار مشغول به کار شد و پس از آن به عنوان رييس دانشکده علوم بيولوژيک تعيين شد.

شبير در طول دوره رياستش بيش از ۱۵ تحقيق در زمينه بيولوژيک انجام داد که اکثريت آنها مربوط به آلودگی‌های ميکروبی بوده است.

وی هم چنين يکی از اعضای فعال جمعيت ميکروبيولوژی آمريکا و عضو شورای آموزش عالی بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی به دليل شايستگی‌هايش در سال ۱۹۹۳ به عنوان رييس دانشگاه اسلامی غزه تعيين شد. پس از آن در سن ۶۰ سالگی از اين سمت استعفا داده و به پژوهش علمی در زمينه موجودات زنده ادامه داد.

مسوولان اين دانشگاه معتقدند که پيشرفت دانشگاه اسلامی غزه که به عنوان بزرگترين دانشگاه فلسطين به شمار می‌رود، به دليل نوع مديريت شبير بوده است.

وی متاهل و دارای سه پسر و ۴ دختر است.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/32089

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'محمد شبير، نخست وزير جديد فلسطين، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016