جمعه 16 فروردین 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


تازه های سايت پندار

پرخواننده ترین ها

دیدنیها >> نوشیدن آب زیاد سلامتی نمی‏آورد، واحد مرکزی خبر

دانشمندان دریافته اند که برخلاف تصورعامه مردم، نوشیدن آب زیاد در طول روز تاثیری در بهبود سلامتی افراد ندارد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از روزنامه دیلی تلگراف، دانشمندان می گویند هیچ شواهد یا دلیل علمی را نمی توان یافت که نشان دهد نوشیدن آب زیاد در حفظ سلامتِ افراد عادی سودمند است و آنان هیچ مرجع دقیقی برای این ذهنیت رایج در میان مردم نیافته اند.

گروهی از متخصصان کلیه در امریکا با انجام پژوهش هایی، صحت این ادعا را که نوشیدن هشت لیوان آب در طول روز به سم زدایی، جلوگیری از افزایش وزن و افزایش لطافت پوست کمک می کند، بررسی کردند.

دو تن از پزشکان بخشِ الکترولیت و فشار خون دانشگاه پنسیلوانیا، پس از بررسی های گسترده اعلام کردند که هیچ یک از تحقیقات علمی صورت گرفته در زمینه آب، لزوم نوشیدن سه و سه دهم پینت (تقریبا یک و نیم لیتر) آب در روز را تایید نمی کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

البته پزشکان این موضوع را تایید کردند که افراد ساکن در مناطق گرم و خشک و ورزشکاران به نوشیدن آب بیشتری در طول روز نیازمندند. اما هیچ شواهدی مبنی بر آنکه نوشیدن آب زیاد به بهبود سلامت ارگان های بدن کمک می کند، وجود ندارد.

بررسی ها همچنین نشان می دهد نوشیدن آب زیاد تاثیری در مهارِ وزن افراد و جلوگیری از بروز چاقی ندارد و بر خلاف تصور عموم استفاده زیاد از مایعات در بر طرف کردن سردردها و افزایش لطافت و نرمی پوست نیز تاثیر اندکی دارد.

بدن انسان به طور متوسط به یک تا یک و نیم لیتر آب در طول روز احتیاج دارد که این مقدار به تناسب افزایش دما و میزان فعالیت جسمی فرد، افزایش خواهد یافت. البته بخش اعظمی از آب مورد نیاز بدن از طریق نوشیدن سایر مایعات و استفاده از میوه و سبزیجات تامین می شود و دیگر نیازی به مصرف آب به صورت جداگانه نیست.

حتی نوشیدن آب زیاد می تواند تعادل میزان نمک های موجود در خون را به هم ریخته و به نوعی مسمویت کشنده منجر شود.





Copyright: gooya.com 2016