دوشنبه 18 شهریور 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


تازه های سايت پندار

پرخواننده ترین ها

دیدنیها >> امام جمعه شیراز: زيبارويان تلويزيون روزه را باطل مي كنند، فارس

محی‌الدین حائری شیرازی در خطبه‌های نماز جمعه شیراز گفت: روزه‌دار نباید راضی شود دیگر انسان‌ها از بخشش خداوند ناامید شوند، بنابراین باید همه روزه‌داران در این ماه خطاها و قصور دیگران در مورد خود را ببخشند تا خداوند هم آنان و هم دیگران را مورد عفو قرار دهد.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه انسان‌ها از دو عنصر جانور و فرشته خلق شده‌‌اند، بخش جانوری را طبیعت و غرایز طبیعی انسان و عنصر فرشته را فطرت پاک و خداجوی انسان دانست.

حائری شیرازی با تصریح اینکه روزه‌داری برای بیدار شدن فطرت و فرشته‌خویی انسان است، گفت: روزه‌داری تنها به معنای تشنگی و گرسنگی نیست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی ادامه داد: گرسنگی و تشنگی هر دو اجزای طبیعت انسان است و هر دو بابی برای قرار گرفتن انسان در خدمت طبیعت خود، اما با بسته شدن این دو باب، باب‌های دیگری مانند چشم، گوش و زبان نیز می‌تواند انسان را در خدمت طبیعتش قرار دهد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با تاکید بر اینکه فلسفه روزه‌داری، گرفتن زمام اسب سرکش طبیعت و بها دادن به فطرت برای قرار گرفتن در صراط مستقیمی است که هر بار در نمازها تکرار می‌کنیم، گفت: با روزه‌داری طبیعت در خدمت فطرت و فطرت در خدمت خداوند قرار می‌گیرد.

به گفته امام جمعه شیراز، همانگونه که خوردن غذا و آب روزه‌ را باطل می‌کند، بیان الفاظ ناشایست حین عصبانیت و خشم، عدم کنترل عصبانیت، نبخشیدن دیگران که حتی به روزه‌دار در زمانی ظلم روا داشته‌اند، نگاه کردن به هنرپیشه‌ و گوینده زیباروی تلویزیون، موجب ابطال روزه خواهد شد.

حائری شیرازی همچنین در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز، مسخره کردن و متلک گفتن به زنان و دخترانی که چادر به‌سر می‌کنند را تلاش افراد برای دور کردن جامعه از حجاب برتر دانست.





Copyright: gooya.com 2016