یکشنبه 7 مهر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

دیدنیها >> انتخاب اولین شهردار زن در اهواز، شهرزاد نیوز

الهه موالی زاده از سوی شهردار اهواز به سمت شهردار منطقه‌ی دو اهواز منصوب شد. او عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد و علوم اجتماعی در دانشگاه چمران و نماینده‌ی اسبق شورای شهر اهواز است.

به گفته خبرگزاری ایونا، از نظر الهه موالی زاده مشکل اکثر زنان "عدم خودباوری و درک نادرست از قابلیت‌ها و توانایی‌های خودشان" است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

پیش از موالی زاده در برخی از شهرهای دیگر نیز زنان به مقام شهرداری دست یافته اند. شراره معدنیان یکی از این زنان بود که از سوی شهردار مشهد در سال 1385 به سمت شهردار منطقه‌ی شش این شهر انتخاب شد و پس از سه ماه به دلایل نامعلوم از او خواسته شد استعفای خود را بنویسد و چون حاضر به این کار نشد، از مقام خود معزول گشت.

در ساوه نیز در سال 1383 مهری روستایی گرایلو با تصمیم شورای شهر ساوه شهردار این شهر شد که تا سال 1385 دوام آورد. روستایی گرایلو در مصاحبه با خبرنگار ایونا گفت: "هنگام بازگشت به پست مدیریت شاهد سرقت تمام وسایل و به هم ریختن دفتر کارم بودم و این در حالی است که با توجه به اطلاع دادن سرقت به نیروی انتظامی، این نیرو به درخواست بنده هیچ توجهی نشان نداد."

اولین زن شهردار در ایران، زهرا صدراعظم نوری است که در سال 1375 توسط کرباسچی به سمت شهردار منطقه‌ی 7 تهران برگزیده شد که با روی کار آمدن شورای دور دوم در سال 1382 توسط محمود احمدی‌نژاد برکنار شد.





Copyright: gooya.com 2016